arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴

اعلام حالت فوق‌العاده در کریمه به دلیل قطع سراسری برق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال انفجار در خطوط اصلی برق رسانی به شبه جزیره کریمه از اوکراین، در این شبه جزیره حالت فوق‌العاده اعلام شد. قطع برق خاموشی سراسری در این منطقه را به دنبال داشته است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام دولت روسیه را وادار کرد به این که در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کند.

خبرگزاری‌های روسیه گزارش دادند بیش از 1.8 میلیون ساکن شبه‌جزیره کریمه با قطعی برق مواجه هستند هر چند که برای برق رسانی به مکان‌های مهم و حیاتی، ژنراتورهای پشتیبانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این رسانه‌ها گزارش دادند، مهاجمان ناشناس که گمان برده می شود از ملی‌گرایان اوکراینی باشند کل چهار خط برق رسانی اصلی به شبه‌جزیره کریمه را که از منطقه خرسون اوکراین عبور می کنند، قطع کردند.

در این گزارش‌ها آمده است دو خط از این چهار خط روز جمعه از سوی خرابکاران آسیب جدی دیدند و دو خط دیگر نیز اوایل امروز(یکشنبه) منفجر شدند.

بر اساس گزارش‌ها، پلیس اوکراین روز شنبه با ملی گرایان راست افراطی جنبش رایت سکتور در این منطقه درگیر شده بود. اوکراین همچنان مدعی منطقه شبه‌جزیره کریمه به رغم الحاق این شبه‌جزیره به روسیه طی یک همه‌پرسی است. به دنبال از بین رفتن دو خط اول برق رسانی به کریمه در روز جمعه وزارت سوخت و انرژی کریمه به ساکنان این منطقه هشدار داد که با اخلال در برق رسانی مواجه خواهند شد و باید اقلامی نظیر باتری، آب و دیگر اقلام ضروری را انبار کنند.

روسیه در مارس 2014 منطقه شبه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرد اما برخی از خدمات اصلی در این شبه جزیره همچون برق رسانی از طریق خاک اوکراین تامین می شوند. روسیه برنامه ریزی کرده تا از خاک خود برای جایگزینی این خدمات در کریمه اقدام کند.

مقامهای بندر سواستوپل روسیه از ژنراتورهای دیزلی و توربین‌های گازی استفاده کرده‌اند تا برق محله‌های مختلف کریمه را به طور جیره بندی تامین کنند. خبرگزاری ایتارتاس روسیه گزارش داد، انتظار می رود که خطوط برق رسانی از بین رفته منطقه شبه جزیره کریمه اواخر امروز تا حدی بازیابی شوند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان