arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴

عملکرد رئال در کلاسیکوها در دوران ریاست پرز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئال مادرید در دوران ریاست فلورنیتنو پرز در این باشگاه، بیلانی منفی در مقابل بارسلونا به ثبت رسانده است.

 فلورنتینو پرز سال 2000 بود که بر مسند ریاست باشگاه رئال مادرید که به عنوان باشگاه قرن بیستم نیز از سوی فیفا معرفی شد، تکیه زد. او تا سال 2006 بر پست خود باقی ماند و سپس مجبور به اسعفا شد. پرز یک بار دیگر در سال 2009 به باشگاه بازگشت و هم اکنون مقطع دوم حضورش را پشت سر می گذارد و به نظر می رسد که این دوره نیز 6 سال بیشتر دوام نداشته باشد.

نگاهی به عملکرد رئال در ال کلاسکوها در دوران ریاست پرز نشان می دهد که این تیم، آمار مثبتی از خود به جای نگذاشته است. از 38 بازی برابر بارسا در دوران پرز، رئال 11 برد، 11 تساوی و 16 شکست تجربه کرده؛ 51 گل زده و 66 گل نیز دریافت کرده است.

در مقطع اول دوران پرز، بارسلونا 5 سال توام با ناکامی و بدون کسب جام را پشت سرگذاشت و بیشتر ال کلاسیکوها نیز به نفع رئال تمام می شد ولی از سال 2009 که پرز دوباره به رئال بازگشت، مصادف شد با انقلاب گواردیولا در بارسلونا و اوجگیری دوباره این تیم در اسپانیا و اروپا.

در این مقطع بود که بیلان موفق رئال با پرز در کلاسیکوها، دستخوش تحولی منفی شد و حالا کفه ی ترازو به نفع بارسا سنگینی می کند. رئال با پرز، دو شکست سنگین 4-0 و 5-0 را برابر بارسا تجربه کرده است که بدترین خاطرات اقای رئیس از کلاسیکوها نیز محسوب می شود.
نظرات بینندگان