arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) :

بیش از 2 ساعت هواپیمای یک رئیس‌جمهور و صدراعظم را پشت مرزهای‌مان نگه داشتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: در طول مذاکرات برای فشار به ایران صدراعظم و رئیس‌جمهور و وزیر کشوری قصد داشتند بدون اجازه از آسمان ایران عبور کنند که آنها را بیش از یک تا دو ساعت پشت مرزها نگه داشتیم.

 امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، خطاب به دانشجویان با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی اظهار داشت: حرف ایران در مباحث سیاسی هیچگاه دوتا نشده است. دشمنان و قدرت‌های بزرگ پس از 12 سال مجبور به ادامه مذاکره و تفاهم با ایران شدند البته در مذاکره به قول رئیس‌جمهور دو گل زدیم و سه گل خوردیم.

وی افزود: این طرف‌ها وقتی دیدند ادامه مذاکره به ضرر انهاست بحث‌های موشکی و بازدید از مراکز نظامی را مطرح کردند و اینکه می‌بینید این قدر به این مسئله مانند کودکان لجاجت می‌کنند به دلیل این است که اشراف اطلاعاتی نسبت به ایران ندارند و هیچگاه نیز نخواهند داشت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه هیچ گلوگاه فنی در حوزه پدافند هوایی نداریم و نیازمند خرید فکر از خارج از کشور نیستیم، یادآور شد: امروز رادار سه هزار کیلومتری را متخصصان و دانشجویان همین دانشگاه مجاور شما به تنهایی ساخته‌اند و ایران جزو شش کشور دارنده این توانایی است.

امیر اسماعیلی در ادامه افزود: سربازان شما در مراکز نظامی تهدیدات را به خوبی می‌شناسند و امروز ارتش و سپاه در سه هزار و 700 نقطه پدافندی به صورت منسجم و به شکل گسترده حضور یافتند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاع و جنگ با کسی تعارف ندارد و حتی هواپیمای جاسوسی را مجبور به نشاندن کردیم. هواپیمای حامل نظامیان آمریکای که قصد عبور از خاک ایران داشت و ادعا می‌کردند که هواپیمایی مسافربری است مجبور شد 7 ساعت در ایران به زمین بنشیند و پس از آن اجازه دادیم که از آسمان ایران خارج شود تا بدانند این کشور صاحب دارد.

فرمانده نیروی هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: در طول مذاکرات برای فشار به ایران صدراعظم و رئیس‌جمهور و وزیر کشوری قصد داشتند بدون اجازه از آسمان ایران عبور کنند که آنها را بیش از یک تا دو ساعت پشت مرزها نگه داشتیم تا یاد بگیرند اجازه بگیرند و با اجازه از آسمان ایران عبور کنند. هرچند وزارت خارجه آن کشور وزارت خارجه ما را احضار کرد اما این مسئله برای ما مهم نیست. ما با دنیا قهر نیستیم اما اگر کسی به خانه ما هم بدون اجازه وارد شود با او برخورد می‌کنیم.

امیر اسماعیلی با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم بازدارندگی تهدیدات خارجی تفکراتی مانند تفکرات شهید طهرانی مقدم است، گفت: با تفکر این شهید ما از ساخت سیم خاردار دیدید که به کجا رسیده‌ایم.

وی یادآور شد: در زمینه موشکی و دفاعی هر  زمانی که رهبر معظم انقلاب لب تر کنند آسمان دشمن را برایشان جهنم می‌کنیم تا بدانند اولین حرکت آنها آخرین حرکتشان است و نابود می شوند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
محمد
|
United States of America
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
1
3
يكه هواپيما غير نظامي و مسافربري هم مگر بايد اجازه بگيرد؟
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
دوست عزیز آسمان هر کشور مثل خاک اون کشوره و مرز داره و چه بسا مهمتر از مرز زمینی باشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
7
0
دمتون گرم
نظرات بینندگان