arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴

فرسودگي 30 درصد از مدارس شهر تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: 30 درصد مدارس شهر تهران با 10 هزار کلاس درس به دلیل فرسودگی قابل استفاده نیستند و نیاز به تخریب و نوسازی دارند. 

اسفندیار چهاربند در همایش مدیران مدارس خیرساز شهر تهران افزود : علاوه بر این مدارس فرسوده، 7000 کلاس درس در تهران نیز غیرمقاوم در برابر زمین‌لرزه است و نیاز به مقاوم‌سازی دارد و با زلزله 4 یا 5 ریشتری تخریب می شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 17 هزار کلاس درس از 33 هزارکلاس درس موجود درتهران فرسوده و یا غیرمقاوم در برابر زمین‌لرزه هستند، تصریح کرد: اگر قرار باشد این 17 هزار کلاس درس را با اعتبارات کنونی درست کنیم حدود 33 سال زمان می‌برد .

وی با بیان اینکه مجمع خیران مدرسه‌ساز جزو سه سازمان مردم‌نهاد بزرگ و مؤثر در توسعه کشور است، گفت: خیران مدرسه‌ساز را باید تکریم کرد زیرا خیر می‌تواند به لحاظ اخلاقی و اخلاق اسلامی روی دانش‌آموزان تأثیر بگذارد.

چهاربند یادآور شد: جشنواره خیران مدرسه‌ساز تهران امسال به صورت مدرسه‌ای برگزار می‌شود تا خیران در مدارسی که خودشان ساخته‌اند مورد تقدیر و تشکر قرار گیرند.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز شهر تهران نیز در این مراسم گفت : 40 مدرسه با کمک 35 میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز در شهر تهران امسال ساخته و تحویل آموزش و پرورش می شود.

امیرنعمت بنی‌‌آدم افزود: سال گذشته 20 مدرسه با 30 میلیارد تومان اعتبار به همت خیران مدرسه‌ساز ساخته شد و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی گفت: 150 مدرسه نیمه تمام در استان تهران نیز امسال به کمک خیران مدرسه ساز و با همکاری اتاق بازرگانی تکمیل می‌شود و در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

بنی‌آدم افزود: این در حالی است که سال گذشته تعداد مدارس نیمه تمام تکمیل شده به کمک خیران از تعداد انگشتان دست فراتر نرفت.

وی تصریح کرد: تعدادی از مدارس نیمه تمام نیز با مشارکت آموزش و پرورش و خیران مدرسه ساز به صورت 50-50 تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز شهر تهران تأکید کرد: در مناطق 13 ، 14 ،‌17 ، ‌18 و 19 شهر تهران از نظر تعداد مدرسه وضع خوبی داریم ولی در مناطق 1، 2 ، 3 و 5 شهر تهران با مشکل کمبود مدرسه مواجه هستیم و تعداد مدارس قدیمی و تخریبی فراوان است.

وی گفت: در مناطق 1، 2 ، 3 و 5 تهران مدارسی با قدمت 80 تا 90 سال وجود دارد که قابلیت استفاده ندارد و باید تخریب و نوسازی شود.
نظرات بینندگان