arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۸ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

جست‌وجوی خانه‌به‌خانه تروریست‌ها در اتریش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«یوهانا میکل لایتنر» وزیر کشور اتریش اعلام کرد: پس از ارتقای سطح هشدار امنیتی در این کشور، عملیات جست وجوی خانه هایی که احتمال می رود داعشی های در آن مستقر بوده و قصد عملیات ترورستی دارند، آغاز شده است.

 میکل لایتنر یکشنبه شب از افزایش شنود مکالمات تلفن و کنترل ایمیل های شهروندان برای ایجاد یک امنیت پایدار در اتریش خبر داد.
 
پیشتر «رینهولد میترلهنر» معاون صدر اعظم اتریش روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری ضمن تهدید به نابود کردن داعش گفت: این یک اعلان جنگ است، هنگامی که شما به زور اسلحه افراد بی گناه را قربانی تفکرات پوچ خود می کنید ما هم علیه شما مبارزات خود را گسترش می دهیم.
 
وی افزود، قرار است ساختار نیروهای مسلح در اتریش تغییر پیدا کند و ارتش و پلیس اختیارات بیشتری برای استفاده از سلاح داشته باشند.
 
در حملات روز جمعه (22 آبان) داعش به چندین مرکز شهر پاریس پایتخت فرانسه 129 تن کشته و صدها نفر زخمی شدند.
 
پس از این حملات سطح هشدار امنیتی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بالا رفت و به موجب آن اختیارات پلیس و ارتش این کشورها برای درگیری های احتمالی با گروه های تروریستی افزایش یافت.
 
هزاران اروپایی تبار از ابتدای بحران سوریه و سپس عراق به گروه تروریستی داعش در این دو کشور پیوسته اند؛ موضوعی که اکنون به گفته کارشناسان باعث سرایت تروریست ها و بازگشت تعدادی از آنها به اروپا و تهدید امنیت در برخی کشورهای این قاره شده است.
 
در همین حال نخست وزیر بلژیک اعلام کرد، به دلیل وجود «تهدید جدی و قریب الوقوع حملات متعدد هماهنگ شده» سطح عالی هشدار امنیتی در شهر بروکسل روز دوشنبه ادامه می یابد و مدارس و ایستگاه های مترو تعطیل خواهند بود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: داعش
نظرات بینندگان