arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

برداشت مقام چینی از بازدید از حرم امام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر نظارت خلق چین درباره روابط و همکاری دوجانبه ایران و چین بعد از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها گفت: روابط کشور چین با ایران امتحان و مشکلات تاریخی خود را طی کرده است و همیشه روبه‌روی معضلات تاریخی ایستاده است.
 
لیئوجیآنچائو در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه مجازی آستان در ادامه افزود: بعد از لغو تحریم‌ها و موفقیت برجام، فکر می‌کنم روابط دوستانه دو کشور مثل گذشته خواهد بود و همچنان ادامه خواهد داشت.
 
وی با اشاره به اینکه کشور چین همیشه به طور قاطع رابطه همکاری و دوستانه خود با ایران را توصیه کرده است، افزود: چین خوشحال است که ایران به یک توافق جامع با کشورهای 1+5 رسیده و امیدواریم در آینده نزدیک همه اقدامات مربوطه بدون مشکل برای رسیدن به شرایط مناسب تامین شود.
 
وی با بیان اینکه "کشور چین در مسأله هسته‌ای ایران همیشه موضع مبتنی بر عدالت گرفته است، تصریح کرد: امید است که ایران و چین در آینده در همه زمینه‌ها بتوانند با ایران به یک همکاری مستحکم ادامه دهند و در همه زمینه‌ها روابط بین دو کشور تعمیق شود.
 
این مقام عالی‌رتبه کشور چین در بازدید از حرم مطهر امام خمینی (س) و ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در ادامه اظهار کرد: تاریخ هر ملت و انتخاب نظام سیاسی و مسیر توسعه‌ای که مورد پذیرش واقع شده است باید از سوی جامعه بین‌المللی مورد احترام قرار گیرد.
 
آنچائو افزود: با وجود اینکه اختلاف بین طرف‌های بین‌المللی وجود دارد، باید تلاش کنیم تا این اختلافات و فاصله‌ها برطرف شود.
 
قائم مقام وزیر نظارت جمهوری خلق چین در پاسخ به پرسشی درباره برداشت خود از بازدیدش از بیت امام خمینی (س) و  حرم مطهر ایشان، گفت: همه کشورها و ملت‌ها رؤسای محبوب خود را دارند و احترام به این رؤسا و رهبران سابق در حقیقت احترام به ملت است. قصد اصلی برای بازدید از بیت امام خمینی (س) و حرم ایشان، آشنایی بیشتر با ایران است. همچنین تمایل داشتم در خصوص تاریخ این کشور و وضعیت فعلی‌اش اطلاعاتی داشته باشم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در جماران سخنی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خواندم که آموزه هجرت امام خمینی (س) بود و در آن آمده بود "باید توسط وحدت مردم به توسعه و رونق کشور برسیم". از نگاه من این حرف بسیار درستی است و این دنیا به وحدت و صلح نیاز دارد.

نظرات بینندگان