arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

وزیر بهداشت: بگذارید سکوت کنم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت با بیان اینکه سازمان‌های بیمه‌گر هنوز 1000 میلیارد مقرر را به وزارت بهداشت پرداخت نکرده‌اند، بر لزوم تحقیق در حق بیمه‌های مردم تأکید کرد و خطاب به حاشیه‌سازان گفت: بگذارید ما سکوت کنیم و صحبت نکنیم، چرا که به صلاحتان نیست.

دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه همایش بین‌المللی راهبری دیابت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این همایش خوشبختانه با استقبالی که وزرای بهداشت کشورهای منطقه داشتند درباره پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر و مهم‌تر از آن دیابت، طی دو روز برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه حدود پنج میلیون نفر به دلیل افزایش وزن و چاقی در معرض ابتلا به دیابت هستند، گفت: ما دیدارهای دو جانبه‌ای با برخی وزرای بهداشت کشورهای حاضر در این همایش داریم تا در جهت توسعه صادرات به آن کشورها سرمایه گذاری‌های مشترک، انتقال دانش فنی، توسعه بهداشت عمومی و غیره صحبت کنیم.
 
بدعهدی دوباره بیمه‌ها
 
هاشمی در پاسخ به سوالی درباره پرداخت 1000میلیارد از مطالبات وزارت بهداشت توسط سازمان‌های بیمه گر که در جلسه‌ای با معاون اول رییس جمهور قرار بود طی یک هفته پرداخت شود، گفت: این مبلغ هنوز پرداخت نشده و امیدواریم بیمه‌ها بدهی‌های خود را بدهند. طبق دستوری که داده شده بنا شد که سازمان‌های بیمه‌گر 1000 میلیارد از شش هزار میلیارد بدهی وزارت بهداشت را پرداخت کنند که امیدواریم این اتفاق بیفتد.
 
وی افزود: فکر می‌کنم به اندازه کافی حاشیه داریم و باید به سراغ متن یعنی مردم رویم و به متن مشکلات مردم توجه کنیم. البته این حاشیه‌ها عین متن است و باید صبر کنیم.
 
وی درباره ارتباط سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت از طریق بانک مرکزی گفت: در روز گذشته دکتر سیف گفتند به زودی راهکاری را برای این مسئله اعلام می‌کنند.
 
با شایعات، افراد از خدمت محروم نکنید
 
وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی شایعات مبنی بر احتمال شرکت وی در انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ این سوالات خوب نیست؛ چرا که افراد را برای انجام خدمت محروم می‌کند. برخی از دوستان نیز که می‌دانیم پشت پرده آنها چیست درباره مدیریت بخش سلامت اظهار نظر کرده بودند و از اداره آن توسط یک چشم پزشک گفتند که چه نیازی به چشم پزشک است. اکثر ما نیازی به این پست‌ها نداشتیم و آمدن ما برای خدمت به مردم و مراقبت از دستاوردهای انقلاب بوده است و افتخار می‌کنیم که بتوانیم گره‌ای از کارهای مردم باز کنیم.
 
وزارت به من تحمیل شد
 
وی با اشاره به قبول وزارت در دولت یازدهم گفت: این کار هم به ما تحمیل شد و برای این دوره است. بنابراین کسانی که علاقه‌مند به قدرت هستند خیالشان جمع باشد چرا که برای ما نگاه متفاوت است.
 
وی افزود: آنچه که درباره بحث بیمه می‌توانم بگویم این است که ما منافع مردم را بر هر چیز ترجیح می‌دهیم. عده‌ای تصور نکنند که با این حاشیه سازی‌ها درباره اصل علمی که برای اداره نظام سلامت وجود دارد، کوتاه می‌آییم. البته ممکن است این کار به جایی نرسد. چرا که رودربایستی در کشور زیاد است. اما هیچ وقت راه درست را به مردم نادرست نشان نمی‌دهیم، چرا که هیچ ارزشی ندارد که به مردم دروغ بگوییم.
 
30 سال گذشته چقدر از حق بیمه‌ها برای درمان خرج شده است
 
هاشمی با اشاره به صحبت‌های خود درباره 9 درصد حق بیمه‌ای که مردم به سازمان تامین اجتماعی می‌پردازند، گفت:‌ من نکته‌ای را درباره حق بیمه تامین اجتماعی گفتم و اینکه حق بیمه تامین اجتماعی فقط باید به حوزه درمان وارد شود. کسانی که به دنبال تحقیق و تفحص هستند که البته ما از آن استقبال می‌کنیم کاش در این زمینه تحقیق می‌کردند و صادقانه به مردم گزارش می‌دادند که در 30 سال گذشته چه میزان از پولی که کارگران و مردم برای درمان به عنوان حق بیمه داده‌اند، برای درمان خرج شده است؟. این یک سوال ساده است و نیاز به این همه حاشیه‌سازی ندارد و آنچه که ما درباره تجمیع می‌گوییم برای این موضوع است.
 
وزیر بهداشت تصریح کرد: در تهران به این وسعت بخش عمده‌ای از جامعه کارگری در حاشیه تهران هستند و در طول این سال‌ها اگر پولی که توسط مردم به آن سازمان داده شده، برای درمان آنها صرف شده بود الان اطراف تهران پر از بیمارستان بود. بنابراین دوستان بگذارند ما سکوت کنیم و صحبت نکنیم چرا که به صلاح‌شان نیست.
 
توضیح درباره تربیت پرستاران در بیمارستان‌ها
 
هاشمی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حذف کنکور پرستاری گفت: بارها گفته‌ایم کسانی که وارد هر دوره‌ای از آموزش پزشکی می‌شوند در قالب آزمون سراسری است. بنابراین باید اطلاع رسانی‌ها درست و منصفانه انجام شود.
 
هاشمی با بیان اینکه کشور به پرستار نیاز دارد، گفت:‌ هر بیمارستان می‌تواند توسط آزمون سراسری که از سوی سازمان سنجش برگزار می‌شود با همان درس‌هایی که در دانشکده‌های پرستاری تدریس می‌شود و زیر نظر این دانشکده‌ها مبادرت به تربیت پرستار، بهیار و غیره کند. یکی از مشکلات کاردان و کارشناس اتاق عمل است. بنابراین چرا نباید نیرو تربیت کنیم. این چه شیوه نادرستی است که دانش آموز و دانشجو برای کشور تعیین تکلیف می‌کنند.
برچسب ها: وزیر بهداشت ، سکوت
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
با تشكر از دكتر هاشمي به جهت پيگيري بيمه هاي درمان كه بار بزرگي را از دوش مردم برداشتند لازم مي دانم يك نكته مهم را توضيح دهم . در بيمارستانهاي دولتي بسياري از پزشكان با انجام كارهاي اضافه و غير ضروري روي بيماران سعي در افزايش دريافتي خود دارند كه به تبع آن موجب افزايش بار مالي براي بيمه ها مي شود . اگر ايشان بتوانند موارد غير لازم و غير ضروري را از روند درمان حذف نمايند كمك بزرگي به كاهش هزينه هاي درمان و كاهش فشار روي بيمه ها خواهد كرد.
نظرات بینندگان