arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

جدیدترین دستاوردهای نداجا رونمایی شد/ تست گرم موتور اژدر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تعدادی از دستاوردهای جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش با حضور امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در ستاد این نیرو رونمایی شد.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، تعدادی از دستاوردهای جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش صبح امروز با حضور امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در ستاد این نیرو رونمایی شد.

شبکه‌سازی رادارهای مناطق عملیاتی، سامانه الکترونیکی نمایش نقشه‌ها و مدیریت اطلاعات، پروژه شهید مهرپور (شبیه‌ساز خروج غواص از زیردریایی کلاس غدیر)، رادارهای باند اس و ایکس، پروژه استبلایزر و مدلاتور (مربوط به فایر کنترل شناورهای کلاس پیکان)، تست گرم موتور اژدر، فرستنده و گیرنده رادار کنترل آتش دریاپایه، و پایدارساز دو محوره جهت آنتن‌های رادار سامانه کنترل آتش محصولاتی هستند که امروز و در آستانه ۷ آذر (روز نیروی دریایی ارتش) در تهران و برخی پایگاه‌های نیروی دریایی ارتش به بهره برداری رسیدند.

امیر دریادار سیاری در حاشیه  این مراسم با اشاره به اینکه ناوگروه سی‌وششم نیروی دریایی هم اکنون در خلیج عدن در حال انجام ماموریت است، اظهار کرد: ناوگروه سی‌وهفتم نیروی دریایی نیز دهم آذر به این منطقه اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی برای حضور در آب‌های بین‌المللی و آزاد به تجهیزات مدرن و بروز نیاز دارد، ‌ گفت: اکنون ما با استفاده از دانش بومی توانسته‌ایم تجهیزات خود را متناسب با فناوری روز دنیا بسازیم که نتیجه آن اشراف اطلاعاتی نیروی دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز ما با همکاری وزارت دفاع و دانشگاه‌ها تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب به ما توصیه کرده است که نیروی دریایی‌ متناسب با شأن ملت ایران باشد. رهبری گفته‌اند شأن ملت ایران بالاست پس نیروی دریایی هم باید با این شأن مطابقت کند. ما هم به دنبال تحقق این رهنمود نورانی فرماندهی معظم کل قوا هستیم.

همچنین امیر دریادار علی غلامزاده، رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: ما در راه تولید دستاوردهای خود در نداجا شهید داده‌ایم.

وی افزود: یکی از پروژه‌هایی که جزو دستاوردهای مهم نداجاست، پروژه «شبیه‌ساز شهید مهرپور» است؛ که امروز در منطقه منجیل عملیاتی شد.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ما در سال گذشته قول دادیم که رادارهای رونمایی شده را عملیاتی کنیم، عنوان کرد: به همت کارشناسان نیروی دریایی ارتش امروز این رادارها قابلیت شبکه‌ شدن را دارند و قادرند اطلاعات لازم را به مرکز فرماندهی ارسال و قدرت تصمیم‌گیری را ارتقا بخشند.

امیر غلامزاده همچنین از ساخت آزمایشگاه پیشرفته‌ موتورهای اژدر توسط متخصصان نداجا خبر داد.

منبع: مهر
برچسب ها: جهاد ، ارتش ، سرتیپ ، ستاد
نظرات بینندگان