arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۳۷۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

آقای کوچک زاده! در استعفای خود جدی باشید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک نماینده اصول‌ گرا و عضو طیف موسوم به دلواپسان مجلس شورای اسلامی در اعتراض به این که رییس مجلس اجازه بیان تذکری را به او نداده بود از نمایندگی استعفا کرده است.
 
موضوع مورد تذکر و اعتراض مهدی کوچک زاده «امحا و دفن 1700 تن سیب زمینی توسط یک شرکت تعاونی روستایی در استان فارس» است. او اما این تذکر را در میانه بحثی درباره بیمه مطرح کرد و علی لاریجانی نیزبه همین خاطر نپذیرفت.

کوچک زاده گفته است: «وقتی می‌بینم نمی‌توانم حرفم را در مجلسی که جای حرف زدن است بگویم چه لزومی برای ماندن وجود دارد؟» نماینده اصول گرای مجلس درباره علت استعفای خود هم توضیح داده است: «قانون دارد زیر پا گذاشته می‌شود آن هم در مرکز قانون گذاری..»

 این نماینده را با اعتراض های گاه و بی گاه و فریاد زدن ها و متهم کردن‌ها و سخنان او علیه  برجام و متهم کردن هر که غیر خودشان می اندیشد، می‌شناسیم. از این رو در وهله نخست استعفا جدی گرفته نشده و بیشتر مانوری تصور می‌شود تا از آن به عنوان محور فشاری به رییس مجلس استفاده کند و حرف خود را به کرسی بنشاند.

  به همین خاطر کوچک زاده در برابر یک آزمون جدی قرار گرفته تا مشخص شود واقعا استعفا داده یا تنها یک حرکت نمایشی بوده است؟ خود او می گوید در این کار جدی است والبته باید دید ماجرا به کجا می انجامد.

  از آقای کوچک زاده اما می توان پرسید: اگر مجلس جای حرف زدن است چرا وقتی علی مطهری می خواست حرف بزند شما و هم فکران شما مانع می شدید یا حد اقل در یکی دو مورد اجازه ندادید یا از آنان که اجازه ندادند حمایت کردید؟!

  البته بعید به نظر می‌رسد خشم و نارضایتی آقای کوچک زاده تنها به این خاطر بوده باشد که نتوانسته درباره امحا و دفن سیب زمینی تذکر دهد.

  فرض کنیم تذکر هم می داد. مگرچه اتفاقی می افتاد؟ آن همه فریاد کشیدن های او بر سر ظریف و دربرنامه هسته ای به جایی نرسید و با سرخوردگی دیدند که نمایندگان هم به کلیات و هم به جزییات طرحی درباره برجام رای دادند. برجام تصویب شد. سیب زمینی که جای خود دارد!

  می توان حدس زد که مشکل کوچک زاده با علی لاریجانی فراتر از بحث سیب زمینی است و از تاریخ استعفانامه هم برمی آید که پیش تر این متن را نوشته بود کما این که تاریخ استعفا نامه 24آبان است در حالی که در 2 آذر اجازه نیافت در میانه بحث بیمه درباره سیب زمینی تذکر بدهد. آیا از 8 روز قبل می دانست که نمی‌تواند درباره سیب زمینی تذکر بدهد و به خاطر همین استعفا نامه را آماده در جیب خود داشت؟!

  با این که اعتراض و استعفا از حقوق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است اما رفتار آقای کوچک زاده در سال های گذشته و تصویری که از ایشان در اذهان ثبت شده مانع آن است که باور کنیم در دفاع از حق بیان و جایگاه مجلس برآشفته است.

 به بیان ساده تر به آقای کوچک زاده نمی آید که درباره «حق حرف زدن» در مجلس سخن بگوید و اگر هم بیاید باور پذیر نیست که واقعا و جدا قصد استعفا داشته باشند. بنابر این خوب است خاطره خوبی از خود بر جای گذارند و در مورد استعفا کاملا جدی باشند تا باور کنیم رفتار امروز ایشان بلوف نبوده است.

  البته این هم بعید نیست دوستان آقای کوچک زاده از او خواسته باشند برای مجلس دهم کاندیدا نشود زیرا هر فهرستی که به نام ایشان مزین شود گرایش نامزدهای دیگر لیست و موضع آنان نسبت به برجام و توافق هسته‌ای و دولت را نیز هویدا می کند و شاید می‌خواهند وداعی زودهنگام با مجلس داشته باشند تا همچون یک قهرمان با پارلمان خداحافظی کنند.

  آقای کوچک زاده! در استعفای خود جدی باشید تا باور کنیم واقعا قصد استعفا دارید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
1
39
احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
1
65
از استعفاي اقاي كوچك زاده حمايت ميكنيم
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
1
48
آقای کوچک زاده! در استعفای خود جدی باشید تا باور کنیم واقعا قصد استعفا دارید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
1
23
یه کار درست تو عمرت کرده باشی همینه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
1
17
نکنه ایشان فکرکردن آخرای این دوره است وبا این کار به مقدمه چینی ومظلوم نمایی برای دوره بعد اقدام کردن
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
1
21
همیشه سیب زمینی نقشی جدی در انتخابات بازی میکنه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
1
14
اقای کوجک زاده چرا زودتر استعفا ندادید فکر میکنم مجلس به پایان رسیده و چند ماه دیگر انتخابات است
ناشناس
|
Romania
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
1
13
استعفاشم جدی نباشه اخرعمره نماینده گی شه.
نظرات بینندگان