arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات:میزان ارتباطات زائران ایرانی با ایران بسیار زیاد است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیرارتباطات و فنآوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی، فعالیت های صورت گرفته برای افزایش تعداد راه های تماس زائران اربعین حسینی را تشریح کرد.

 محمود واعظی در شبکه اجتماعی کلوب خود نوشت: کربلای معلی در سالهای اخیر و در ایام اربعین حسینی میزبان جمعیت میلیونی زائران اباعبدالله الحسین (ع) است به گونه ای که در سال گذشته این جمعیت به 20 میلیون نفر زائر از داخل و خارج عراق رسید.

وی ازدحام ایرانیان مشتاق در کربلای معلی را عاملی برای افزایش ترافیک ارتباطی بین ایران و عراق دانست و در ادامه مطلب خود نوشت: شرایط عادی میزان ترافیک بین دو کشور یکصد و 50 هزار دقیقه است ، اما در سال گذشته و در ایام اربعین این ترافیک به دو میلیون و پانصد هزار دقیقه رسید.

واعظی می نویسد: افزایش میزان ارتباطات زائران ایرانی با ایران بسیار زیاد است بطوری که به فاصله یک روز 600 هزار دقیقه به میزان عادی ارتباطات روزانه اضافه می شود و این امر نیازمند شبکه ارتباطی گسترده ای است.

وزیرارتباطات در شبکه اجتماعی مزبور ، وضعیت ارتباطی در ایام اربعین سال گذشته را یادآور شد و می افزاید، این تجربه سبب شد تا افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی در ایام خاص و به خصوص در ایام اربعین حسینی در دستور کار قرار گیرد.

وی سفر انجام شده به عراق در روزهای گذشته و پیگیری و رایزنی های متعدد با مقامهای این کشور را یادآوری کرد و نوشته است، حدود یک هزار و800 کانال به کانال های ارتباطی بین دو کشور اضافه شد تا زائران مشکلی در امر ارتباطات نداشته باشند.

واعظی افزایش به اندازه کافی تمام ظرفیت ها را مورد تاکید قرار داد و افزوده است: چنانچه اپراتورعراقی بتواند مسئولیت های خود را به خوبی انجام دهد ،هیچ مشکل ارتباطی برای زائران ایرانی به وجود نخواهد آمد.

وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همراه اول ، راه اندازی شبکه اینترنت پرسرعت بی سیم برای زائران اربعین در روز گذشته خبرداد و تاکید کرد: مشترکان همراه اول می توانند به صورت رایگان از این سرویس استفاده کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان