arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴

نوه امام: سخن حق را فدای زیبا نوشتن نکنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نوه امام راحل به مناسبت انتشار روزنامه «وقایع اتفاقیه» طی یادداشتی در این روزنامه نوشت: آنچه می تواند موجب موفقیت و نفوذ یک رسانه باشد «اخلاق مداری» است و در این صورت است که اعتماد عمومی، اقبال اجتماعی، اعتبار و نفوذ کلمه به دست خواهد آمد.

به گزارش جماران، متن این یادداشت در پی می آید:

خبر تولد یک روزنامه جدید همچون ولادت یک انسان، امیدبخش و نشاط آور است؛ خصوصا آنکه در روزگار رونق روزافزون رسانه های مجازی، انتشار روزنامه کاغذی نشانگر همتی بلند و عزمی راسخ است که باید آن را ارج نهاد.

بدون شک آنچه می تواند موجب موفقیت و نفوذ یک رسانه باشد «اخلاق مداری» است و در این صورت است که اعتماد عمومی، اقبال اجتماعی، اعتبار و نفوذ کلمه به دست خواهد آمد.

در برهه ای که وسائط نوین ارتباط جمعی جهان را به دهکده ای کوچک مبدل ساخته و تیترها و عکس های خبری جذاب دل و ذهن مردمان را تسخیر کرده است باید توجه داشت که رسالت اصلى رسانه ها سخنِ زیبا گفتن و نه زیبا سخن گفتن است.

یقینا معیار سخن زیبا، حق گویی است و حق گویی مساوی با تکرار و پیگیری مطالبات مردم است.
امیدوارم «وقایع اتفاقیه» با شعار اخلاق مدارى کار خود را آغاز نماید و نماد و الگویی از اخلاق و مروت و رواداری و پاکیزه نویسى در مطبوعات کشور باشد و ضمن حق گویی و دفاع از حقوق مردم، بتواند به حیات خود ادامه دهد.

توفیق روز افزون شما را از خداوند خواستارم.

مرتضی اشراقی
نظرات بینندگان