arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴

عراقچی وارد وین شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان به منظور رایزنی با هماهنگ کننده ارشد اجرای برجام در آمریکا و رایزنی با آمانو وارد وین شد و نشست جمع بندی ایران و آژانس درباره نقشه راه در مقر این سازمان آغاز شد.
 
 سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای و رئیس ستاد پیگیری برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به منظور دیدار با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین استفان مال هماهنگ کننده ارشد اجرای برجام در آمریکا دقایقی قبل وارد وین پایتخت اتریش شد.
 
وی در بدو ورود با استفان مال در خصوص اجرای برجام دیدار و گفت‌وگو می‌کند و قرار است بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) نیز با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس درباره نقشه راه توافق شده بین ایران و آژانس به گفت‌وگو بپردازد.
 
از دیگر سو نشست مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای جمع‌بندی نقشه راه نیز با حضور حمید بعیدی‌نژاد رئیس هیأت کارشناسی مذاکرات ایران و 1+5، رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  (سه‌شنبه) در وین آغاز شد.
 
نقشه راه شفاف سازی موضوعات باقیمانده گذشته و حال مربوط به برنامه هسته‌ای ایران 23 تیر ماه همزمان با تصویب برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به امضای علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین رسید.
 
براساس این نقشه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران در ادامه همکاری‌هایشان ذیل چارچوب همکاری‌ها، برای تسریع و تقویت همکاری‌ها و مذاکرات با هدف حل تمام موضوعات باقی‌ مانده گذشته و کنونی که هنوز توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران حل نشده‌اند، تا پایان سال 2015، توافق کردند.
 
 دومین نشست مشترک کمیسیون برجام با حضور ایران و 1+5 نیز به احتمال زیاد هفته‌ آینده در وین برگزار می‌شود که هنوز زمان دقیق آن قطعی نشده است. اولین نشست این کمیسیون 27 مهر ماه در وین برگزار شده بود.
منبع: فارس
برچسب ها: عراقچی ، وین
نظرات بینندگان