arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴

تحریم‌های ناعادلانه در مسیر مرتفع‌شدن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه کشورمان و ارلان ادریسوف، وزیر خارجه قزاقستان راه‌های گسترش مناسبات دو کشور و تحولات‌منطقه را مورد تبادل‌نظر قرار دادند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این رایرنی با اشاره به روابط متین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان گفت: قزاقستان به عنوان همسایه، همواره در اولویت سیاست‌خارجی کشورمان بوده و ما علاقه‌مندیم با قزاقستان بهترین مناسبات را برخوردار باشیم.

وزیر امورخارجه کشورمان افزود: مبارزه با تروریسم و افراط‌گری یکی از موضوعات مهم منطقه است که در دستور کار رایزنی‌های دوجانبه آثار برجسته‌ای بر امنیت مشترک همگان داشته و خواهان تشریک مساعی همگانی برای چاره‌اندیشی نسبت به مخاطرات فراگیر آن شد.

وی با اشاره به ضرورت افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور گفت: تحریم‌های ناعادلانه نسبت به ایران در مسیر مرتفع‌شدن است. ما در پرتو نتایج آن آمادگی داریم در عرصه‌های مختلف از جمله راه‌آهن، انرژی، تجارت و سرمایه‌گذاری، فرصت‌های جدید را شناسایی کرده و با خلق ظرفیت‌های نوین و جبران نواقص گذشته، مناسبات فیمابین را تعمیق بخشیم.

وزیر امورخارجه قزاقستان ضمن تشکر از برگزاری منظم اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان دارای اشتراکات تاریخی و فرهنگی فراوانی هستند و زمینه‌های زیادی برای گسترش همکاری دو کشور دارند.

وی افزود: یکی از زمینه‌های همکاری حوزه دریای‌خزر است که برای دو کشور اهمیت زیادی دارد و انتقال انرژی بین دو کشور، زمینه‌ساز تقویت همکاری‌های گسترده‌تر با ایران خواهد شد.

ادریسوف تروریسم را یکی دیگر از موضوعات مهم رایزنی‌های دو کشور دانست و خاطرنشان کرد که لازم است کشورهای منطقه با همکاری یکدیگر، یک طرح عملی برای ریشه‌کن کردن تروریسم تدوین کنند.

وزیر امور خارجه قزاقستان در ادامه گفت: زمینه‌های مختلفی برای تعمیق مناسبات دو کشور وجود دارد که راه آهن و کشاورزی از مهم‌ترین آنهاست و قزاقستان آمادگی دارد تا تسهیلات‌کافی در زمینه اعطای ویزا برای تجار و جهانگردان ایرانی فراهم ساخته و بستر توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور را ارتقا بخشیم.
نظرات بینندگان