arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴

وزیر اطلاعات: امنیت ایران مایه غبطه کشورهای منطقه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر اطلاعات گفت: با مجاهدت سربازان گمنام امام زمان (عج) ، نیروهای نظامی و انتظامی، امنیت جمهوری اسلامی ایران مایه غبطه کشورهای منطقه و همسایه است.

به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید محمود علوی عصر سه شنبه در بازدید از مرز و پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید خداوند را شاکر باشیم که به تعبیر رهبری این نعمت (امنیت مطلوب) را به جمهوری اسلامی عطا فرموده است.
وی افزود: به برکت مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج) همدلی و هم افزایی دستگاه های امنیتی، نظامی ، انتظامی ، اطلاعاتی و حمایت قوه قضاییه امنیت خوبی در جمهوری اسلامی برقرار است که امروزه همه کشورهای همسایه به حال آن غبطه می خورند و آرزو می کنند که این گونه امنیتی را داشته باشند.
وزیر اطلاعات که پیش از این گفت و گو مجموعه امکانات مرز مهران و روند ارائه خدمات به زایران اربعین حسینی (ع) در مرز مهران بررسی کرده بود، اضافه کرد: به لحاظ اجرایی و امکاناتی شرایط برای اقامت زائران در نقطه مرزی مهران و همچنین امکانات مربوط به تغذیه ، پذیرایی ، حمل و نقل، مسایل بهداشتی و ... نسبت به سال گذشته کاملا متفاوت و بهتر و مطلوب تر شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته به علت کمبود وسیله نقلیه در زمینه جابجایی شاهد تجمع زائران در نقاط مرزی شلمچه، چزابه و مهران بودیم که امسال با هماهنگی های صورت گرفته این مشکلات بر طرف و وضعیت بهتر شده است.
علوی تاکید کرد: به لحاظ امنیتی با توجه به حساسیت زمانی و تلاشی که دشمنان اسلام و اهل بیت برای آسیب رسانی دارند، با نیروهای امنیتی کشور دوست و برادر عراق همکاری های ممکن صورت گرفته تا احتمالات ضد امنیتی را به صفر برسانیم و شاهد مشکلی برای زوار نباشیم و زائران با خرسندی و سلامت به منازل خود بازگردند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام کانون اصلی و مهم تردد زوار سوگوار حسینی به عتبات عالیات عراق است.
سال گذشته در روزهای منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر عزادار برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از این مرز به کشورعراق سفر کردند که پیش بینی می شود، این میزان اربعین امسال به دو میلیون نفر افزایش یابد.
نظرات بینندگان