arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴

زاکانی: حمایت های رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای حکیمانه بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حمایت های رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای را حکیمانه دانست و گفت: ما به تیم مذاکره کننده هسته ای در برابر آمریکا اعتماد داریم و برای آنها شب و روز دعا می کردیم.


 علیرضا زاکانی سه شنبه شب در همایش سیاسی بصیرتی مجمع اصولگرایان استان قم در مسجد شهید مصطفی خمینی قم افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای مانند کشتی گیرانی بودند که در زمان مسابقه در کنار توصیه و تذکر، نمی شد به آنها تشر زد، بنابراین حمایت های رهبر فرزانه انقلاب از این تیم در برابر گرگ ها، حکیمانه بود.
وی ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در نامه خود بیان فرمودند، کار تیم مذاکره کننده بدون نقص نبوده است، ولی متهم کردن آنها به خیانت درست نیست، ما آنها را متهم نکردیم گفتیم که دنبال حقوق مردم باشید.
وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس رقیب هم نیستند، گفت: برخی فکر می کردند ما در مجلس رقیب دولت هستیم ولی ما دنبال جبران کاستی ها بودیم.
زاکانی خاطرنشان کرد: حمایت های رهبر معظم انقلاب از تیم هسته ای، هم ترسیم خطوط قرمز و نامه ایشان به رئیس جمهوری که کاستی های برجام را بیان و شرایطی را مطرح کردند، همه حکیمانه بود.
وی در ارتباط با انتخابات آینده نیز خاطرنشان کرد: اصولگرایان در صورت وحدت و اجماع، برنده انتخابات آینده مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خواهند بود ولی جناح رقیب دنبال عدم وحدت اصولگرایان است.
وی گفت: امید است در این انتخابات، افراد ولایتمدار و دلسوز در لیست انتخاباتی اصولگرایان قرار گیرند تا مردم بتوانند اصلح را انتخاب کنند.
وی ادامه داد: اگر اصولگرایان در سراسر کشور به وحدت برسند، اکثر مجلس آینده اصولگرا خواهد بود.
زاکانی گفت: در ایامی که ما در وانفسای سختی و مشکل ها قرار گرفتیم، باید به سمت وحدت وهمگرایی حرکت کنیم و ظرفیت نیروهای مومن درکنار هم در صحنه ظهور و بروز پیدا کند.
وی ادامه داد: تجربه انتخابات های گذشته همه حکایت از آن دارد که هرکجا کنار هم نبودیم، آسیب خوردیم، رقیبان ما امکان پیروزی نداشتند ولی تفرقه ما باعث پیروزی آنها شده است، ولی ما به پیروزی آنها احترام گذاشتیم، ولی متاسفانه آنها در سال 88 اثبات کردند که التزامی به مردم سالاری دینی ندارند.
این نماینده مجلس با اشاره به فعالیت مجمع اصولگریان انقلاب اسلامی در قم گفت: هرحزب و جمعیتی که می خواهد تلاش گر و فعال باشد نیاز به الگو و چارچوب دارد که بهترین الگوها را رهبر معظم انقلاب ارائه کردند و این فعالیت ها باید در چارچوب اسلام، انقلاب، امام و ولایت فقیه باشد.
زاکانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند حزب به معنای اسلامی باید یک راس فکور و قوه عاقله فهیم و تولیدگر، بدنه اجتماعی سازماندهی شده و ارتباط دو طرفه فعال داشته باشد، احزابی که اکنون شکل گرفته چون برخی این شاخصه ها را ندارد به جایی نمی رسند.
وی اظهار داشت: هم اکنون 230 حزب در کشور مجوز دارند که غیرفعال هستند، بنا به قانون مصوب مجلس، احزاب غیرفعال باید با هم یک ائتلاف شهری و استانی را شکل دهند.
این نشست با حضور برخی چهره های سیاسی اصولگرا در قم برگزار شد
نظرات بینندگان