arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴

وزیر ترکیه‌ای: آنکارا هرگز از مسکو عذرخواهی نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ترکیه‌ای گفت که این کشور هرگز از مسکو به دلیل سرنگون کردن جنگنده روسیه‌ای عذرخواهی نمی‌کند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک وزیر ترکیه‌ای خبر داد که آنکارا هرگز ار مسکو به دلیل سرنگون کردن جنگنده  روسیه‌ای عذرخواهی نمی‌کند.

پوتین امروز طی سخنانی گفت که مسکو منتظر عذرخواهی مقامات عالیرتبه ترکیه است.

روز سه‌شنبه گذشته دو فروند اف-16 ترکیه به جنگنده سوخو 24 روسیه در مرز سوریه حمله کرده و آن را بر فراز خاک سوریه هدف قرار دادند. یکی از دو خلبان این جنگنده کشته شد و خلبان دیگر دیروز چهارشنبه پس از 12 ساعت عملیات نجات و امداد، نجات داده و به پایگاه حمیمیم در لاذقیه منتقل شد. وی اعلام کرده که این جنگنده روسی به هیچ عنوان وارد حریم هوایی ترکیه نشده و آنکارا نیز پیش از انجام این حمله هیچ هشداری به سرنشینان این جنگنده سوخو24 نداده است.

ترکیه مدعی است که این جنگنده روسی حریم هوایی این کشور را نقض کرده و این اقدام تنها دفاع از امنیت ملی ترکیه بوده است.  مسکو از این اقدام آنکارا به شدت خشمگین است و اعلام کرده که از این پس تمام جنگنده‌های روسی در سوریه با پوشش کامل هوایی به انجام عملیات علیه مواضع تروریست‌ها خواهند پرداخت.

روز گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با استقرار سامانه پدافند هوایی اس-400 در پایگاه حمیمیم سوریه موافقت کرد و امروز این سامانه در سوریه مستقر شد. علاوه براین منابع نظامی از استقرار یک فروند ناوشکن مجهز به موشک‌های کروز هدایت شونده و سامانه اس-300 در سواحل لاذقیه خبر دادند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان