arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴

تغییر برنامه استقبال از پیکر رکن آبادی/ ورود به تهران ۹ صبح جمعه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پرونده مفقودان فاجعه منا در وزارت خارجه،با اشاره به تغییرنهایی استقبال از پیکر مرحوم رکن آبادی گفت: پیکر این دیپلمات، ۹صبح فردا جمعه ۶آذر با استقبال مسئولان نظام وارد فردگاه مهرآباد تهران می شود.

عبدالله سهرابی  با اشاره به درخواست خانواده مرحوم غضنفر رکن آبادی (سفیر سابق ایران در لبنان و از شهدای فاجعه منا) برای برگزاری مراسم استقبال و تشییع در روز جمعه اظهارداشت: بر این اساس برنامه استقبال از پیکر مطهر آن مرحوم که قرار بود روز شنبه انجام شود، به فردا جمعه ششم آذرماه موکول شد.

وی در توضیح جزئیات این برنامه گفت: پیکر مطهر این دیپلمات انقلابی بامداد فردا جمعه ۶ آذرماه وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) می شود و پس از انجام تشریفات قانونی مربوط به آزمایش های DNA و اعمال پرشکی قانونی برای تعیین علت فوت صورت می گیرد، ساعت ۹ صبح در فرودگاه مهر آباد تهران مورد استقبال رسمی مسئولان و مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس پرونده مفقودان فاجعه منا در وزارت امور خارجه ادامه داد: پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی در فرودگاه مهرآباد، مراسم تشییع مرحوم رکن آبادی پس از برگزاری نماز جمعه از مقابل مصلی امام خمینی(ره) انجام می شود و بلافاصله پیکر وی برای تشییع و خاک سپاری به امام زاده پنج تن لویران منتقل خواهد شد تا در عصر جمعه مراسم خاک سپاری برگزار شود.

سهرابی در پابان خاطرنشان کرد: خوانده مرحوم رکن آبادی به این دلیل بر انجام مراسم در روز جمعه تاکید کردند تا مراسم های در آستانه اربعین حسینی تحت الشاع قرار نگیرد؛ زمان برگزاری مراسم بزرگداشت این دیپلمات و مهاجر الی الله نیز متعاقبا اعلام می شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان