arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۱۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴

اردوغان: پوتین به تماس تلفنی من پاسخ نداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور ترکیه ضمن ابراز تاسف از احتمال همکاری‌های اقتصادی این کشور با روسیه، اعلام کرد که همتای روسی وی به تماس تلفنی او پاسخ نداده است.

 به نقل از «النشره»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، امروز در سخنانی از نحوه تعامل همتای روسی‌ وی در پی سرنگونی جنگنده روسی، ابراز تاسف کرد و خبر داد «ولادیمیر پوتین» به تماس تلفنی او پاسخ نداده است.

اردوغان تأکید کرد که ترکیه در صورتی‌که می‌داسنت جنگنده سرنگون شده روسی است، به شیوه‌ای دیگر برخورد می‌کرد.

در واکنش به تأکید دولت روسیه درباره لغو پروژه‌های مشترک این کشور با ترکیه، اردوغان خاطرنشان کرد واکنش مسکو به سرنگونی جنگنده‌ روسی که «حریم هوایی ترکیه را نقض کرد»، «احساسی و نامناسب» است.

در حالی‌که جنگ لفظی بین مسکو و آنکارا تشدید شده است، اردوغان اتهام‌‌های روسیه را مبنی بر اینکه ترکیه از داعش در سوریه نفت و گاز می‌خرد، رد کرد و مدعی شد «بشار اسد» رئیس‌جمهری سوریه و حامیان آن از جمله مسکو، تامین کننده مالی و نظامی واقعی این گروه تروریستی هستند.

براین اساس، سرنگونی جنگنده روسی در سه‌شنبه گذشته یکی از خطرناک‌ترین درگیری‌های علنی بین یک کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه از بیش از نیم قرن گذشته است و همین امر تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با عناصر تروریستی داعش را پیچیده‌تر کرده است.

اردوغان گفت: «ما متحدان استراتژیک هستیم، آنها می‌گویند پروژه‌های مشترک متوقف و روابط قطع خواهد شد ولی این شیوه‌ها برای سیاسیون مناسب نیست.»
منبع: تسنیم
برچسب ها: جنگنده ، سوخو ، حریم هوایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
0
0
ترکها از دیر باز درآرزوی احیای امپراطوری عثمانی هستند و حالا با اتکا به ناتو میخواهند به این آرزو جامه عمل بپوشانند
نظرات بینندگان