arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴

کاهش سطح هشدار در بلژیک و آغاز به کار متروها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقامات کشور بلژیک سطح هشدار امنیتی در بروکسل، را یک درجه کاهش داده و بر اساس گزارش‌ها، فعالیت متروی بروکسل هم از بامداد امروز جمعه از سر گرفته شد.

به نقل از رویترز، بعد از نزدیک به یک هفته اعمال بالاترین سطح از هشدار امنیتی در بروکسل، شامگاه پنجشنبه پنجم آذر، نخست‌وزیر بلژیک، اعلام کرد که سطح هشدار امنیتی در پایتخت این کشور یک درجه کاهش یافته و از روز جمعه، در بروکسل نیز مانند دیگر مناطق بلژیک، سطح ۳ از هشدار امنیتی دائر خواهد بود.

سطح ۳ از هشدار امنیتی معرف «تهدید جدی و محتمل» است و شارل میشل، نخست‌وزیر بلژیک در توضیح دائر بودن این سطح هشدار گفته است که «همچنان دلایلی برای باور به جدی بودن تهدید وجود دارد»، اما چنین تهدیدی «قریب‌الوقوع» نیست.

او گفته است که مراکز آموزشی و مترو، تا حدی از روز چهارشنبه فعالیت خود را از سر گرفتند اما از ساعت ۵ بامداد روز جمعه متروی بروکسل به طور کامل بازگشایی خواهد شد.

بروکسل به دنبال تصمیم جمعه گذشته شورای امنیت ملی بلژیک در حالی بالاترین سطح از هشدار امنیتی را تجربه کرد، که در دیگر مناطق بلژیک هم سطح ۳ از هشدار امنیتی دائر شده بود.

تصمیم برای کاهش سطح هشدار به سطح ۳ «تصمیم درستی بود» چرا که به گفته او «گرچه این سطح ۳ هشدار به معنی وضعیت طبیعی نیست اما علامت مهمی است که ما ذره ذره به وضعیت نرمال بر می‌گردیم».

در روزهای گذشته و با اعلام وضعیت اضطراری در بلژیک، پلیس و نیروهای امنیتی چندین عملیات متخلف را برای یافتن مظنونان احتمالی مرتبط با حملات پاریس، انجام دادند و گرچه بازداشت‌های مختلفی که از روز شنبه در بروکسل و دیگر مناطق بلژیک صورت گرفت، به دستگیری صلاح عبدالسلام، منظنون اصلی حملات پاریس منجر نشد، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، دو تن دیگر در ارتباط با حملات پاریس تفهیم اتهام شدند.

همچنین به گزارش خبرگزاری فرانسه، مشخص شد که چهار تن از مظنونان اصلی حملات خون‌بار پاریس، در فهرست افراد رادیکال بودند که در ژوئن امسال توسط پلیس بلژیک تهیه شده بود.

این گزارش به نقل از مقامات رسمی می‌نویسد که فهرست تهیه شده توسط پلیس بلژیک، مشتمل بر ۸۵ تن است که نام‌های عبدالحمید اباعود سرحلقه حملات پاریس، صلاح عبدالسلام، برادرش ابراهیم عبدالسلام، و نیز محمد ابرینی که پس از حملات صلاح عبدالسلام را به بروکسل بازگردانده بود، در آن دیده می‌شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان