arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴

آغاز نظارت عملی مجلس بر اجرای برجام

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از آغاز نظارت عملی خانه ملت بر اجرای برجام خبر داد و گفت: نمایندگان در نخستین قدم تا ساعتی دیگر از تاسیسات نطنز بازدید می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش «انتخاب»،محمد حسن آصفری روز شنبه اظهار داشت: هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در اولین نظارت بر چگونگی اجرای برجام از فعالیت تاسیسات نطنز دیدار می کند.

وی افزود: این هیات بعد از این بازدید در روزهای آینده از خنداب اراک و سپس از فردو بازدید می کند.


نماینده مردم اراک در مجلس خاطرنشان کرد: پس از این بازدیدها، ما گزارشی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارایه می دهیم و سپس این گزارش به جلسه علنی مجلس ارجاع می شود.


علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از این اعلام کرده بود که اعضای این کمیسیون نظارت بر اجرای برجام را به هیات رییسه این کمیسیون واگذار کردند.


بر اساس قانون اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام که در مجلس مصوب شد، وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای برجام را هر 6 ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.


هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متشکل از علاءالدین بروجردی رییس، حجت الاسلام والمسلمین حسین سبحانی نیا نایب رییس اول، منصور حقیقت پور نایب رییس دوم، نوذر شفیعی سخنگو، محمد حسن آصفری دبیر اول و سید باقر حسینی دبیر دوم تشکیل می دهند.

انتهای پیام /
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان