arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴

ترقی: راهیابی نمایندگان تابع دولت به مجلس توقع غلطی است

حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر دولت دنبال این باشد که نمایندگان تابع و مطیع خود به مجلس بروند توقع غلط و خلاف قانون انتخابات است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش «انتخاب»، ترقی روز شنبه اظهارداشت: این کار استقلال قوا را از بین می برد در حالی که قوا مستقلند و مردم نمایندگان را برای نظارت بر دولت و نه برای حمایت از دولت انتخاب می کنند.

وی اضافه کرد: آنچه از بیانات مقام معظم رهبری در همدلی و همزبانی برمی آید این است که دولت همزبانی با ملت داشته باشد و نه این که همه خود را با دولت تطبیق دهند . دولت باید خواسته های عمومی، نیازها، مسایل و مطالبات مردم را مورد توجه قرار دهند.


ترقی همچنین در خصوص شفاف سازی هزینه های انتخاباتی گفت: از ابتدا با شفاف سازی موافق بودیم اما چگونگی و چارچوب آن در اصلاحاتی که در قانون انتخابات مجلس صورت گرفته مشخص شده است.


وی افزود: مجددا لایحه ای را دولت ارائه داده و این که چقدر موازی با آن است و چقدر ضرورت دارد به بررسی مجلس نیازمند است اما شفاف سازی کاملا' موضوع مورد تایید و حمایت ماست.

* پالایش اولیه در بین نامزدها از سوی احزاب

این فعال اصولگرا همچنین در خصوص ضرورت پالایش اولیه در بین نامزدها از سوی احزاب گفت: پالایش اولیه در قانون وجود ندارد و جایگاهی برای احزاب در این چارچوب در قانون پیش بینی نشده است.


عضو شورای مرکزی جمعیت موتلفه افزود: اگر انتخابات حزبی بود این امر امکان پذیر بود اما هنوز بر اساس قانون، انتخابات حزبی نیست که افراد در احزاب ابتدا پالایش شده و پشتوانه حزبی داشته باشند.


ترقی گفت: بر اساس ارزیابی ها و کارشناسی های اولیه، در خصوص این که احزاب اجازه نامزد شدن داشته باشند در قانون های ما فعلا' چنین چیزی وجود ندارد که اگر وجود داشت قطعا' کمک می کرد که مردم به انتخاب اصلح دست پیدا کنند.


وی این را هم گفت که کسی در موقعیت مجلس نمی تواند به راحتی به منافع ملی ضربه و آسیب بزند که انتخاب او چنین نگرانی داشته باشد. 


ترقی در باره برنامه های احزاب اصولگرا برای ائتلاف در انتخابات آتی هم گفت: درباره ائتلاف عرضی ندارم، صحبت که خیلی شده بحث هم زیاد شده اما چیز تازه ای وجود ندارد، فعلا برنامه و نشست خاصی در این چارچوب نداریم.


انتهای پیام /
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان