arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴

کدامیک از اصولگرایان و اصلاح طلبان از قم کاندیدا خواهند شد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انتخابات نزدیک است و بسیاری از چهره های سیاسی و فرهنگی، از چندین ماه پیش دست به کار شده تا بتوانند بر کرسی های بهارستان تکیه بزنند. قم از جمله شهرهای مهم و تاثیرگذاری است که چهره هاییی از جریان اصولگرا و اصلاح طلب قصد کاندیداتوری از این شهر را دارند.

به گزارش «انتخاب»، در انتخابات آتی مجلس، احمد پورنجاتی، نماینده مجلس ششم و قائم مقام رییس اسبق سازمان صدا و سیما، جواد امام مدیرعامل بنیاد باران،عضو سازمان مجاهدین انقلاب و معاون سابق پارلمانی وزارت نفت، محمدعلی سبحانی، سفیر سابق ایران در لبنان و مشاور وزیر خارجه، محمد صحفی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت دوم اصلاحات، از جمله کسانی هستند که احتمالا کاندیدای اصلاح طلبان در قم خواهند بود.

در جناح اصولگرا گمان می رود که علی لاریجانی، رئیس فعلی مجلس و رئیس اسبق سازمان صداوسیما، سعید جلیلی، رئیس سابق تیم مذاکره کننده هسته ای و معاون وزیر خارجه در دوره ی احمدی نژاد، احمد امیر آبادی فراهانی، نماینده فعلی مجلس و رضا آشتیانی عراقی، عضو جبهه پایداری و نماینده فعلی مجلس، از قم کاندیدا شوند.

لازم به ذکر است که قم سه کرسی در مجلس دارد و در انتخابات گذشته، علی لاریجانی با کسب ۲۷۰ هزار و ۳۸۲ رای؛ رضا آشتیانی عراقی با کسب یکصد و ۶۴ هزار و ۲۱۹ رای و احمد امیر آبادی فراهانی با کسب ۱۴۷ هزار و ۷۶۵ رای از مجموع ۴۱۴ هزار و ۸۶۵ رای به عنوان نمایندگان این استان انتخاب شدند.
نظرات بینندگان