arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴

شرط سازمان غذا و دارو برای واردات دارو چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیناروند گفت: تقریبا یک سوم داروهای کشور، وارداتی و دو سوم آن، تولید داخل است که این نسبت، تقریبا طی سه سال اخیر، ثابت مانده است.

 رسول دیناروند،معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تقریبا یک سوم داروهای کشور، وارداتی و دو سوم آن، تولید داخل است که این نسبت، تقریبا طی سه سال اخیر، ثابت مانده است.

وی خاطر نشان کرد:بازار دارویی کشور تقریبا چهار میلیارد و 200 میلیون دلار است.سازمان غذا و دارو هیچ دارویی را تایید نمی‌کند و اجازه ورود به بازار را نمی‌دهد مگر اینکه توسط کارشناسان در آزمایشگاه‌های مجهز داروی این سازمان، تائید شده باشد.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت، ادامه داد: حمایت‌های سازمان غذا و دارو از بیماران صعب العلاج نیز ادامه خواهد داشت تا هیچ بیماری مشکلی در این زمینه در بیمارستان ها و مراکز درمانی نداشته باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل نیز گفت: طی سال های اخیر در این زمینه روند رو به رشد و مثبتی داشته ایم و تعداد فرآورده ها از یک هزار مورد گذشته است.

دیناروند تاکید کرد: نگاه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به فرآورده‌های طبیعی و سنتی، نگاه توسعه ای و حمایتی است و امیدواریم پیشرفت های اساسی را در این زمینه داشته باشیم.



منبع: میزان
نظرات بینندگان