arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴

افزایش توان رزمی نیروی دریایی با تجهیزات جدید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : تجهیزات جدید ارتش ، توان رزمی نیروی دریایی را در ماموریت خطیر مدار 10 درجه افزایش داده است.

امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی شامگاه روز شنبه در حاشیه یادواره شهید ناخدا همتی فرمانده فقید ناوچه پیکان در سمنان در گفت و گو با ایرنا به بکارگیری فناوری روز در این عرصه اشاره کرد و افزود : دیجیتالی شدن برخی وسایل شناسایی دریایی، اشراف اطلاعاتی نیروی دریایی را افزایش داده است.

وی اظهار داشت : یکپارچه شدن شبکه آماری و همزمانی برخورداری از داشتن همه اطلاعات منطقه بر روی یک شبکه و قابلیت انتقال اطلاعات ، از جمله اقدامات جدیدی است که در حوزه دریایی ارتش انجام شده است.

امیر موسوی یادآور شد : این اقدامات صورت گرفته برای ارتقا و آماده سازی شناورها و بالگردها صورت گرفته و این تجهیزات نیز عملا وارد چرخه عملیات شده اند.

جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از ورود ناو سبلان به ناوگان نیروی دریایی ارتش خبر داد.
وی همچنین به رونمایی تجهیزات آموزشی ، آمادگی ، اطلاعاتی و عملیاتی نیروی دریایی در هفته گذشته اشاره کرد و گفت : رادارهایی با توانمندی جدید که در شناورها نصب می شود و وسایل آموزشی غواصی در ماموریت های ویژه از جمله مهمترین این تجهیزات به روز بود.

امیر سرتیپ موسوی برای شرکت در یادواره شهید دریادار ناخدا محمدابراهیم همتی، فرمانده ناوچه پیکان در عملیات غرور آفرین مروارید به سمنان سفر کرد.

شهید دریادار ناخدا محمدابراهیم همتی فرمانده ناوچه پیکان در سال 1329 در سمنان به دنیا آمد.
برای این شهید در بارگاه مطهر امامزاده علی بن اشرف سمنان، آرامگاه نمادینی برای وی ساخته شده است
نظرات بینندگان