arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

وزیر امور خارجه یونان: سلاح های جنگی در خاورمیانه باید خاموش شوند

وزیر امور خارجه یونان با تاکید بر این که خاورمیانه نیازمند صلح است، گفت: سلاح های جنگی باید خاموش شوند و سلاح های دیپلماسی شروع به کار کنند، بدون تردید ساقط کردن جنگنده روسی به این وضعیت کمک نمی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش «انتخاب»، نیکولاس کوزیاس وزیر امور خارجه یونان که بامداد یکشنبه برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد، پیش از ظهر امروز در تالار شیخ مرتضی انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در جمع دانشجویان سخنرانی کرد.

وی سفر خود به ایران را سفر دوستی، صلح و اعتماد توصیف کرد و اظهارداشت: در این سفر همکاری ها در مسیر مشترک را پیگیری می کنیم.

وزیر امور خارجه یونان تصریح کرد: یونان کشور کوچکی در میان کشورهای اتحادیه اروپا است ولی هر کجا که نیاز باشد ابتکار عمل را به دست می گیریم.

کوزیاس همچنین گفت: نمونه این ابتکار عمل در ١٩ نوامبر در نشست سازمان ملل بود که از رای دادن بر علیه وضعیت حقوق بشر در سوریه خودداری کردیم.

وی افزود: ما با بسیاری از موارد مطرح شده در این موضوع موافق بودیم ولی به بند ١٤ این قطعنامه رای ندادیم چراکه در این بند از سپاه پاسداران و نیروی قدس ایران به عنوان سازمان های تروریستی یاد شده بود که این عمل موضوع حقوق بشر را سیاسی می کرد.

وزیر امور خارجه یونان ادامه داد: دوستی و احترام ما به ملت ایران اجازه چنین کاری را نمی داد.

کوزیاس قرار است در سفر دو روزه خود به تهران با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت و گو کند.
دیدار با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و شرکت در نخستین همایش توسعه روابط اقتصادی ایران و یونان با عنوان ایران و یونان، فرصت های کشف نشده از دیگر برنامه های سفر وزیر امور خارجه یونان به تهران است.

قرار است چند تفاهم نامه همکاری به ویژه در زمینه کشتیرانی و گردشگری در سفر وزیر امور خارجه یونان امضا شود.

انتهای پیام /
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان