arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

لاریجانی: لغو روادید بین ایران و عراق را پیگیری می‌کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان عراقی مایل به لغو روادید بین ایران و عراق هستند، گفت: لغو روادید بین ایران و عراق را پیگیری می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش «انتخاب»، علی لاریجانی امروز در جلسه ستاد اربعین در پایانه مرزی مهران، اظهار داشت: میزبانی از زائران اربعین افتخار بزرگی است که به شما رسیده است.

وی افزود: برای برگزاری مراسم بزرگی مانند اربعین حسینی و حضور این تعداد مردم در یک مراسم، نیازمند یک بسیج عمومی است و لازم است که تمامی موارد در زمینه راه‌ها و سایر امکانات مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولان عراقی در دولت جدید که مستقر شده است به ما اعلام کردند که مایل هستند بین ایران و عراق روادید لغو شود، اما این موضوع محقق نشد و ما نیز تلاش خود را می‌کنیم که روادید را لغو کنیم.

وی افزود: روابط بین دو کشور بسیار نزدیک است و این موضوع از مواردی است که همیشه در دستور کار قرار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور کمبود اعتبارات وجود دارد، خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی که درباره شبکه ریلی استان ایلام مطرح شده است، مثبت است اما اعتبارات در کشور کم است، باید برای راه‌های ایلام کاری کرد و می‌توان از طریق فاینانس اعتبار مورد نیاز برای این کار را در نظر گرفت.

وی با اشاره به نزدیک بودن روابط بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق، افزود: وضعیت تجار در پایانه مرزی مهران به گونه‌ای است که باید محصولات صادراتی خود در پشت مرز خالی کرده و مجددا در آن طرف مرز بارگیری کنند که این امر خسارت‌هایی را به دنبال دارد و این موضوع نیز بررسی می‌شود.

لاریجانی با اشاره به لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران، تصریح کرد: این لایحه در کمیسیون اقتصادی تصویب شده است و به‌زودی نیز در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و مجلس این موضوع را بررسی می‌کند.

وی افزود: وزارت خارجه لازم است که در رابطه با ایجاد دفتر دائم کنسولگری در استان ایلام اقدام کند، چرا که این کار برای رفاه حال مردم و بهتر شدن روابط تجاری با عراق بسیار مفید است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی برای اختصاص دادن بودجه‌ای مشخص برای برگزاری مراسم اربعین حسینی داشته‌ایم که در این رابطه نیز نظر بنده این است که این اعتبارات باید یک دست و در یک ردیف باشد.

وی گفت: وزارت کشور موضوعات و مسائل مربوط به برگزاری مراسم اربعین و بودجه آن را پیگیری می‌کند و البته باید گفت که می‌توان برای اربعین بودجه‌ای را در نظر گرفت.

لاریجانی با بیان اینکه باید برای راه‌ها و محورهای ارتباطی استان ایلام چاره اندیشید، عنوان کرد: راه چاره برای راه‌های استان ایلام چهاربانده کردن محور‌ها است.

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز به منظور بررسی وضعیت پایانه مرزی مهران و نحوه تردد زائران از طریق مرز به استان ایلام سفر کرده است.

انتهای پیام/


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان