arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

طلای تورنمنت آذربایجان در انتظار زیدوند، بویری و علیاری/ تلاش 7 فرنگی‌کار برای برنز

در وزن 66 کیلوگرم مهدی زیدوند در مرحله نیمه نهایی حسن علی‌اف از آذربایجان را 8 بر صفر برد و فینالیست شد. زیدوند پیش از این مقابل علی ارسلان از ایران و نماینده اسلواکی به برتری رسیده بود. وی برای رسیدن به مدال طلا باید با کامران ممدوف از کشور میزبان مصاف کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایندگان اوزان 66،75 و 98 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران راهی دیدار نهایی تورنمنت جایزه بزرگ آذربایجان شدند.

در ادامه رقابت‌های تورنمنت کشتی فرنگی جایزه بزرگ آذربایجان، پیام بویری در مرحله نیمه نهایی وزن 75 کیلوگرم مقابل رامین طاهری دیگر نماینده ایران در این وزن به برتری 4 بر 3 رسید و برای رسیدن به مدال طلا باید با کیم هیون‌وو از کره‌جنوبی مصاف کند.

در وزن 66 کیلوگرم مهدی زیدوند در مرحله نیمه نهایی حسن علی‌اف از آذربایجان را 8 بر صفر برد و فینالیست شد. زیدوند پیش از این مقابل علی ارسلان از ایران و نماینده اسلواکی به برتری رسیده بود. وی برای رسیدن به مدال طلا باید با کامران ممدوف از کشور میزبان مصاف کند.

رامین طاهری نیز باید برای کسب مدال برنز با نماینده قرقیزستان دیدار کند.

مهدی علیاری در وزن 98 کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی مقابل دی ژائو از چین 3 بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. وی برای رسیدن به مدال طلا باید با کاباتادزه از آذربایجان مبارزه کند.

در وزن 59 کیلوگرم محسن حاجی‌پور در نخستین مصاف روبروی خوزه تیلکه از آمریکا با نتیجه‌ 6 بر 2 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. مهرداد مردانی دیگر نماینده ایران در این وزن نیز 8 بر 4 مغلوب المرات تاسمرادف از ازبکستان شد که با توجه به حضور حریفش در فینال راهی شانس مجدد شد و در این مرحله با پیروزی مقابل نماینده ژاپن برای کسب مدال برنز باید روبروی نماینده آمریکا به روی تشک برود.

اما محمدعلی گرایی دیگر نماینده ایران در این وزن دور اول را استراحت کرد و در دور دوم مقابل ریو هانسو، قهرمان جهان از کره جنوبی با نتیجه‌ 4 بر یک به برتری دست یافت و در ادامه پان ژنگ از چین را 3 بر 2 برد اما در مرحله نیمه نهایی مقابل کامران ممدوف از کشور میزبان 9 بر صفر باخت و از رسیدن به فینال بازماند. وی برای کسب مدال برنز باید مقابل نماینده روسیه مبارزه کند.

افشین بیابانگرد در وزن 71 کیلوگرم و دارنده مدال برنز جهان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل فرانک استابلر از آلمان و دارنده مدال طلای جهان در سال 2014 با نتیجه 7 بر یک شکست خورد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماند.وی در مرحله شانس مجدد باید به مصاف نماینده کرواسی برود.

فرشاد بلفکه در همین وزن پس از پیروزی مقابل پات اسمیت از آمریکا در دور بعد 6 بر 4 روسلان تساروف از قرقیزستان را برد اما در یک چهارم نهایی مقابل کورپاسی از مجارستان 5 بر صفر باخت و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 80 کیلوگرم یوسف قادریان پس از پیروزی مقابل حریف خود از بلاروس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الوین مورسالیف از آذربایجان 8 بر 4 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 85 کیلوگرم مجتبی کریم‌فر در دیدار نیمه نهایی با حساب 3 بر 3 مغلوب ژان بلنیوک از مجارستان شد و به رده بندی رفت.وی برای کسب مدال برنز باید به مصاف سامان عزیزی دیگر نماینده ایران برود.در این وزن حسین نوری و حبیب‌الله اخلاقی از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در وزن 130 کیلوگرم بهنام مهدیزاده در مرحله نیمه نهایی مقابل صبا شریعتی کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل آذربایجان 2 بر صفر باخت و به رده بندی رفت.مهدی نوری دیگر نماینده ایران نیز با باخت مقابل حریف روس در همان دور نخست حذف شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تورنمنت ، اسلواکی ، فرنگی ، مدال
نظرات بینندگان