arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

حاشیه های مراسم بزرگداشت غضنفر رکن آبادی/از آمدن ظریف با دست های بسته تا جلیلی و عدم اظهارنظر دربارۀ برجام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مذاکره کنندگان کنونی و سابق هسته ای کشورمان که از گذشته های نه چندان دور با مرحوم رکن آبادی رابطه دوستانه و یا کاری داشتند خود را به مراسم ترحیم این مهاجر الی الله رساندند تا یاد و خاطره او را گرامی بدارند.

مسجد دانشگاه امام صادق(ع) تهران عصر یک روز پاییزی سرد میزبان مهمانانی شد که برای گرامیداشت مرحوم غضنفر رکن آبادی گرد هم آمده بودند و یاد او را گرم نگه داشتند.
رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان در جریان وقوع فاجعه منا به دیدار حق شتافت و پیکرش پس از دو ماه و از طریق دی ان ای (DNA) شناسایی شد.

**ظریف با دست بسته آمد!
هنوز یک ربعی از آغاز مراسم ترحیم رکن آبادی نگذشته بود که محمد جواد ظریف خود را به دانشگاه رساند تا یاد و خاطره همکار سابق خود را زنده نگه دارد؛ اما این بار پای وزیر امور خارجه کمی بهبود یافته بود و دست چپ وی دچار مشکل شده بود.
ظریف این بار در دست خود آتل بسته بود و بعد از دقایقی از حضورش در مراسم ترحیم، محل را ترک کرد و حتی به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخ نداد چرا که وی علت این عجله و پاسخ ندادن به پرسش ها را حضور در جلسه دولت عنوان کرد.
**حضور جلیلی و عدم پاسخگویی به پرسش درباره برجام
به غیر از اعضای تیم هسته ای کشورمان برخی افراد تیم سابق هسته ای نیز در این مراسم ترحیم حضور یافتند که یکی از آنها سعید جلیلی بود.
او هم در پاسخ به این پرسش رسانه ها که آیا شما یکی از اعضای کمیته نظارت بر برجام هستید؟ گفت: من در این مورد مصاحبه نمی کنم و به سرعت از کنار اصحاب رسانه دور شد.
جلیلی تنها به یکی از پرسش ها که درباره مرحوم رکن آبادی و منش اخلاقی این مهاجر الی الله بود پاسخ گفت.

**عراقچی در تیررس خبرنگاران
عباس عراقچی رییس ستاد پیگیری اجرای برجام از جانب خبرنگاران پرسش باران شد و دقایقی چند در سرمای پاییزی به سوالات جواب داد.
وی درباره موضوعاتی نظیر برجام، پی ام دی، صحبت های اخیر آمانو و آینده برجام توضیحاتی را برای اصحاب رسانه بیان کرد.

**عجله حداد برای رسیدن به شاگردان
غلامعلی حداد عادل هم خود را به مراسم ترحیم رکن آبادی رساند و به سرعت مسجد را ترک کرد تا به کلاس دانشگاهی اش برسد و میزان عجله اش گواهی بر اهمیت زیاد قائل شدن او به سر وقت رسیدن به کلاس شاگردان بود.

**حضور پررنگ دانشجویان در مراسم ترحیم رکن آبادی
در جمع حاضر افراد زیادی از مسوولان دیده می شدند اما دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) و سایر جوانان نیز حضور پررنگی در مراسم داشتند.

**اسامی برخی شرکت کنندگان
حجت الاسلام سیدرضا اکرمی، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، سلطانیه نماینده سابق ایران در آژانس بین المللی اتمی، کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، محمدعلی ابطحی، منوچهر متکی، عزت الله ضرغامی، آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله باقری کنی، علی باقری، محمود دعایی، سعید اوحدی، جواد شمقدری و ... نیز در این مراسم حضور داشتند.

**حضور جانباز آسایشگاه ثارالله
یکی از جانبازان قطع نخاع آسایشگاه ثارالله به هرطریقی بود، خود را به مراسم ترحیم رکن آبادی رساند.
این جانباز که باید روی ویلچر خود به صورت نیمه دراز کش باشد و حتی توانایی نشستن بر روی این صندلی ها را ندارد از ابتدا تا انتهای مراسم عکس مرحوم رکن آبادی را در دست گرفته بود و ارادت خود را به مهاجر الی الله ابراز داشت.
در این مراسم حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی دادستان کل کشور سخنرانی کرد.
مداحی و مرثیه سرایی ذاکرین اهل بیت از دیگر قسمت های این مراسم ترحیم بود که یاد تمامی شهدای حادثه منا گرامی داشته شد.
پیکر مرحوم رکن آبادی که در فاجعه منا دیدار حق را لبیک گفته بود هفته گذشته و بعد از شناسایی به کشور بازگردانده شد و روز جمعه گذشته در تهران تشییع و در امامزاده پنج تن به خاک سپرده شد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آسایشگاه ، ویلچر ، دادستان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
6
33
یادشان گرامی وراهشان پر رهرو باد
وخدا رحمت شان کند
نظرات بینندگان