arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۱ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

روسیه صنعت گردشگری ترکیه را ورشکست می‌کند؟

ترکیه یکی بزرگترین مقاصد توریستی جهان است، به گزارش سازمان جهانی گردشگری، در سال ۲۰۱۴ این کشور برحسب تعداد توریست‌ها رتبه ششم جهانی را دارد. در این سا،ل 39.8 میلیون نفر توریست از کشور ترکیه بازدید کرده اند؛
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هر سال گردشگران روس زیادی به ترکیه سفر می کنن . بیشترین توریست های ترکیه را پس از آلمانی ها، روس ها تشکیل می دهند. اما با درگیری نظامی-سیاسی روسیه و ترکیه،‌ به نظر می رسد ترک‌ها یکی از پر درآمدترین منابع‌شان، گردشگری را از دست بدهند.

ترکیه یکی بزرگترین مقاصد توریستی جهان است، به گزارش سازمان جهانی گردشگری، در سال ۲۰۱۴ این کشور برحسب تعداد توریست‌ها رتبه ششم جهانی را دارد. در این سا،ل 39.8 میلیون نفر توریست از کشور ترکیه بازدید کرده اند؛

رتبه کشور تعداد توریست‌ها سال 2014
1 فرانسه 83.7 میلیون نفر
2 آمریکا 74.8 میلیون نفر
3 اسپانیا 65 میلیون نفر
4 چین 55.6 میلیون نفر
5 ایتالیا 48.6 میلیون نفر
6 ترکیه 39.8 میلیون نفر 
7 آلمان 33 میلیون نفر
8 انگلیس 32.6 میلیون نفر
9 روسیه  29.8 میلیون نفر
10 مکزیک  29.1 میلیون نفر

روس‌ها پس از آلمان‌ها بیشترین بازدید را از ترکیه کرده‌اند، در گزارش‌های وزارت خارجه ترکیه آمده است که در 9 ماه از سال 2015حدود 3.3 میلیون توریست روسی از این کشور بازدید کرده‌اند. این یعنی بیش از 10 درصد تمام توریست‌های خارجی ترکیه.

عواقب سقوط سوخو ۲۴؛ روسیه صنعت گردشگری ترکیه را ورشکست می‌کند؟


-تعداد توریست 5 کشوری که از ترکیه بیشترین بازدید را می کنند.

آبی: آلمان   آبی کم رنگ: بلغارستان  قرمز: روسیه خاکستری: انگلیس  مشکی: گرجستان

اما پس از ساقط کردن هواپیما جنگی سوخو 24 توسط ترکیه و با امضای قانون تحریم گردشگری به دست پوتین، روابط گردشگری بین این دو کشور قطع شده است. پوتین اعلام کرده که ترکیه برای شهروندانش خطرناک است و به همین دلیل به آنها هشدار داده شده که به ترکیه سفر نکنند. اما این کار چه ضررهایی به ترکیه خواهد زد؟

امسال قبل قطع ارتباط گردشگری میان دو کشور به علت مشکلات اقتصادی روسیه، نسبت به سال پیش شهروندان کمتری به ترکیه سفر کردند. همین موضوع 5 میلیارد دلار به این کشور آسیب مالی زد.

درآمدهای توریستی بخش زیادی از اقتصاد ترکیه را تشکیل می دهند، در 9 ماه از سال 2015 درآمد توریستی ترکیه 21 میلیارد دلار بود، اگرچه این مقدار نسبت به سال گذشته کمتر بود اما این بخش بسیار زیادی از کمبودهای حساب اقتصادی ترکیه را جبران می کرد.

عواقب سقوط سوخو ۲۴؛ روسیه صنعت گردشگری ترکیه را ورشکست می‌کند؟


- قرمز: درآمد توریستی آبی: کمبود های اقتصادی

یک تحلیلگر گروه سرمایه لندن در این رابطه در ایمیلی به بلومبرگ گفت: صنعت توریسم ترکیه به علت تنش های منطقه مشکل دچار مشکل شده بود، این اتفاق می تواند پیشرفت در کاهش شکاف های اقتصادی ترکیه را هم معکوس کند.

آسیب این کار بیش از آمار تعداد توریست ها است، درآمد ارز خارجی ترکیه از توریست های روسی به شکل میانگین سالانه بیش از 6 میلیارد دلار است.


عواقب سقوط سوخو ۲۴؛ روسیه صنعت گردشگری ترکیه را ورشکست می‌کند؟


-در آمد ارز خارجی ترکیه از گردشگران روس از سال 2010

از سال 2006 تاکنون تعداد توریست های بازدید کننده، هر سال افزایش یافت، اما به نظر می رسد امسال به علت قطع رابطه با روسیه، مشکلات اقتصادی مردم روسیه و مشکلات امنیتی در ترکیه این کشور در صنعت گردشگری ضرر کند.

قبلا پیش‌بینی شده بود تعداد توریست های روس ترکیه تا سال بعد نصف شوند.

اما این فقط روس‌ها نیستند که ترکیه را تحریم کرده اند؛ سایت وزارت خارجه ایالت متحده آمریکا هم به شهروندانش برای سفر به ترکیه هشدار داده است، به نوشته این سایت مردم باید در سفر به کشورهای هشدار داده شده تجدیدنظر کنند و تا جایی که می توانند به آنها سفر نکنند.

عواقب سقوط سوخو ۲۴؛ روسیه صنعت گردشگری ترکیه را ورشکست می‌کند؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
30
11
اکثر توریستهای ترکیه اروپایی هستند تا روس
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
بهتر بود خبر رو خوب می خوندین کجای خبر گفته شده اکثر توریست های ترکیه روس هستند ؟ منطور این هست که به دلیل سهم چندین میلیارد دلاری توریست های روس نبود آنها ضربه مهمی به اقتصاد توریستی ترکیه می باشد .شاید برای نظر بلند شما چندین میلیارد دلار رقم مهمی نباشه !!
سلیم
|
United States of America
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
51
18
روسیه هیچ غلطی نمی تواند بکند......
ناشناس
|
Italy
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
12
47
ترکیه هیچ غلطی نمی تواند بکند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
9
43
اردوغان بالاخره ترکیه را به خاک سیاه مینشاند
siroos
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
8
17
روسیه با یک تهدید گذرا سخت ترین برخورد را می کند.
نظرات بینندگان