arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴

اولاند توافق اروپا و ترکیه درباره آوارگان را به نفع همگان دانست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور فرانسه گفت: باید به توافقی دست یافت که زمینه شروع اجرای طرح اقدامی را بین اروپا و ترکیه فراهم کند.
 به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در هنگام ورود به بروکسل برای شرکت در نشست سران اروپا با ترکیه که هدف از آن مقابله با موج آوارگان در غرب اروپا است، تاکید کرد: توافق بین اروپا و ترکیه درباره آوارگان به نفع همگان است.

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد: این به نفع همگان است، ‌به نفع آوارگانی که باید در نزدیک ترین منطقه در کشور مبدا خود باشد، ‌به نفع ترکیه که حمایت اروپا را به دست خواهد آورد و به نفع اروپا که شمار آوارگان بسیار کمتری را در مقایسه با امروز خواهد پذیرفت.

به گفته فرانسوا اولاند،‌ باید به توافقی دست یافت که زمینه شروع اجرای طرح اقدامی را بین اروپا و ترکیه فراهم کند تا آوارگان بتوانند در ترکیه پذیرفته شوند.

به گفته وی، ‌هدف این است که اروپا به ترکیه کمک کند و ترکیه نیز شماری از تعهدات را بپذیرد تا مرزهای (خارجی اتحادیه اروپا) بتواند بیش از این کنترل شود.

اولاند با تاکید بر اینکه من می خواهم توافقی وجود داشته باشد، همکاری با ترکیه را برای مبارزه با انواع قاچاق، ‌برای اقدام علیه تروریسم و برای یافتن راه حلی برای سوریه توصیه کرد.

رهبران اروپایی عصر یکشنبه در بروکسل با احمد داوداغلو، نخست وزیر ترکیه دیدار می کنند تا کشورش برای مقابله با موج مهاجرانی که اروپا را بی ثبات کرده است در مقابل مشوق های مالی و سیاسی، ‌متعهد شود.

نظرات بینندگان