arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴
سی ان ان:

داعش؛ عامل تشدید نگرانی اروپا و آمریکا است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده آمریکایی گفت: داعش نگرانی هایی برای اروپا و آمریکا بوجود آورده است.
 به نقل از سی ان ان، مایکل مک کال، رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا اظهاراتی درباره حملات اخیر در پاریس پایتخت فرانسه که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت مطرح کرد.

مک کال گفت: داعش با حمله به پاریس در حقیقت فصل جدیدی را در حملات خارجی خود باز کرد و باعث شد نگرانی هایی نیز در مورد توانایی این گروه ستیزه جو برای انجام دادن حملات در آمریکا بوجود آید.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تحقیقات و تدابیر امنیتی در برخی کشورهای اروپایی برای جلوگیری از حملات داعش و بازداشت افراد مظنون که با این گروه ستیزه جو در ارتباط هستند گفت این اقدامات از اهمیت زیادی برخوردار است.

مک کال تصریح کرد اروپا می تواند هدف خوبی برای داعش باشد زیرا حدود پنج هزار اروپایی با استفاده از گذرنامه های جعلی به عراق و سوریه رفته اند و بسیاری از آنها پس از بازگشت از این کشور می توانند حملاتی را در کشورهایشان انجام دهند. آمریکا نیز با این مشکل روبرو است یعنی صدها نفر از آمریکا به سوریه و عراق رفته اند و بازگشت آنها می تواند خطرناک باشد. با این حال آمریکا افراد زیادی را در آمریکا بازداشت کرده و اقدامات گسترده ای را برای مقابله با حملات احتمالی داعش در آمریکا انجام داده است. با این حال ما این خطر را جدی تلقی می کنیم.

نظرات بینندگان