arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۰۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴

اوباما، پوتین، اولاند،‌ ابتکار و سران 150 کشور؛ جهان روی شما حساب می‌کند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کنفرانس پاریس امروز آغاز شد و سران کشور ها سخنرانی های تاریخی ای برای نجات کره زمین کرده اند، حال باید دید آیا این سخنرانی ها عملی خواهد شد یا نه؟

تغییرات آب و هوا به بزرگترین مشکل قرن ۲۱ تبدیل شده است؛ کره زمین روبه نابودی است و اگر همه کشورها دست به کار نشوند در آینده ای نه چندان دور این اتفاق خواهد افتاد.

 امروز در پاریس سران 150 کشور دور هم جمع شده اند، تا جلوی این فاجعه بزرگ را بگیرند. از معروف ترین چهره های شرکت کننده در کنفرانس امروز می توان به باراک اوباما، پوتین، فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه و ابتکار رئیس سازمان محیط زیست ایران اشاره کرد.

این جلسات 11 روز زمان خواهد برد و همه امیدوار هستند پس از آن تمام کشورها به توافقی جامع برسد تا تولید گازهای گلخانه قطع شود.

برنامه اصلی امروز با سخنرانی هایی از پوتین و اوباما شروعشد و با سخنرانی از دیوید کامرون تمام می شود. وزیر امور خارجه پرو که کنفرانس را شروع کرد گفت که به نشانه امید امروز با همان کرواتی آمدم که در جلسات سال پیش آمده بودم.

جهان روی شما حساب می کند

پس از سخنرانی او، فابیوس گفت: موفقیت هنوز به دست نیامده، آما به آن بسیار نزدیک هستیم... شما و ما کارهای زیادی برای انجام داریم. آیا خارق العاده تر از وظیفه ای که ما در روز های آینده داریم وجود دارد؟!

فیگوئرس، رئیس محیط زیست سازمان ملل گفت: تا الان الان کسی مسئولیتی فوق العاده ای که روی دستان شما قرار دارد را نداشته است، جهان به شما نگاه می کند، جهان روی شما حساب می کند.

آینده جهان در خطر است

فرانسوا اوللاند، رئیس جمهور فرانسه هم که چندی پیش حملات تروریستی در کشورش انجام شد، این مشکل را بزرگتر از ترور دانست و گفت: چیزی که در خطر است آینده این سیاره و آینده ما است. دو هفته پیش مرگ انسان های توسط متعصب ها مهم بود. من بین ترور و تغییرات اقلیم چیزی را انتخاب نمی کنم. بیشتر از جهانی بدون ترور ما به کودکانمان سیاره ای در امان از فاجعه ها و قابل زندگی بده کاریم.

او در پایان سخنرانی اش گفت: آرزو های خوب، اعلام هدف به تنهای کافی نخواهد بود، همه ما در یک نقطه عطف قرار داریم. پاریس باید شروع یک تغییر باشد. خانم ها و آقایان! امید همه بشر بر گردن شما است. بزرگترین اشتباه اینجا این نیست که به یک هدف کوچک برسیم، بزرگترین اشتباه این است که هدفمان را بزرگ انتخاب کنیم و به آن نرسیم. اینجا در پاریس ما برای آینده سیاره مان تصمیم می گیریم.

اوباما: نقشمان را در تولید گاز های گلخانه ای رد نمی کنیم

باراک اوباما در سخنرانی اش در پاریس گفت: ما به پاریس آمدیم تا هدفمان را نشان دهیم. ما با پا فشاری مان برای کنفرانس پاریس نشان دادیم، هیچ چیزی ما را در مسیر ساختن مسیر کودکانمان نمی ترساند. برای همه مشکلاتی که روبرو هستیم. تغییرات آب و هوا نسبت به باقی مشکلاتمان در این قرن مهمتر است.

او با اعتراف به آسیب های زیست محیطی آمریکا به جهان گفت: من به عنوان رهبر بزرگترین اقتصاد جهان و دومین تولید کننده گاز های گلخانه ای به اینجا آمده ام، تا بگویم آمریکا نه تنها نقشش را در ساختن این مشکل قبول می کند، مسئولیتش را هم قبول می کند که کاری انجام دهد.

 رئیس جمهور آمریکا گفت: ما می توانیم به دنیا نشان دهیم که اگر با هم جمع شویم چه چیز هایی ممکن است. بگذارید شکی نباشد؛ نسل های آینده به کار هایمان نگاه می کند.

او جمله ای از مارتین لوترکینگ گفت: چیزی به عنوان بسیار دیر کردن وجود دارد، وقتی به تغییرات آب و هوا می رسد زمان مخالف ما است،اما اگر ما اینجا و اکنون واکنش دهیم و علایق کوتاه مدت را پشت زندگی برای نوه هایمان قرار دهیم، دیگر دیر نخواهد شد.

اوباما در پایان حرف هایش گفت: نسل ما شاید آنقدر زنده نباشد که تاثیر کارهای امروز مان را ببیند، ولی اگر نوه هایمان به امروز ما دقت کنند می توانند به ما افتخار کنند، بیایید برویم کار کنیم .

رئیس جمهور  کشوری که بزرگترین تولید کننده گاز های گلخانه ای است هم ضمانت هایی داد

رئیس جمهور چین سخنرانی اش را با تسلیت به پاریس شروع کرد و گفت: حضور ما نشان می دهد که تروریست نمی تواند جلوی کارهای ما برای تغییرات آب و هوا و رسیدن به آینده ای بهتر را بگیرد.

او جمله ای از ویکتور هوگو هم گفت: منابع عالی از قدم های با ثبات می آید.

جین پینگ گفت که این یک همکاری برد-برد خواهد بود.

مرکل و رئیس جمهور آفریقا جنوبی

مرکل هم مانند بیشتر سران، با تسلیت حرف هایش را شروع کرد و گفت: ما شدیدا ترور را محکوم می کنیم. ما با حضورمان در اینجا نشان می دهیم که از تروریست ها قوی تر هستیم. هدف چه معنایی دارد؟! برای اولین بار بیش از 170 کشور وظایف ملی شان را اعلام کرده اند. خبر خوب این است که این کشور ها 95 درصد گاز های گلخانه ای را تولید می کنند. اما خبر بدی هم هست ما الان نمی توانیم به هدفمان برسیم پس ما باید کار کنیمکه تا 10 سال آینده به این هدف برسیم.

در اتاق دیگر هم رئیس جمهور آفریقا هم زمان با مرکل گفت: توافق پاریس فقط نباید روی کاهش گازهای گلخانه ای حساب کند، بلکه باید روی انطباق پذیری کشورها هم تمرکز کند. ما از کشورهای توسعه یافته می خواهیم که با توجه با مسئولیت های تاریخی شان رهبری این توافق هم بر عهده بگیرند. تا بعد از 2020 بودجه تغییرات آب و هوا باید بیش از 100 میلیون دلار باشد.

پوتین: این یکی از بزرگترین مشکلاتی است که انسان با آن روبرو شده

پوتین که سخنرانی اش را در اتاقی دیگر شروع کرد گفت: این یکی از بزرگترین مشکلاتی است که تاکنون انسان با آن روبرو است. ما باید در یک زمان هم باید تولید ناخالصی ملی مان را دو برابر کنیم. ما ثابت کردیم که هم می توانیم اقتصادمان را پیشرفت دهیم هم از محیط زیست مراقبت کنیم. 

او از تکنولوژی های کشورش هم گفت: تا سال 2030 نسبت به 1990 به کمک فناوری های مان تولید کربن دی اکسید را 70 درصد کاهش خواهیم داد. ما آماده ایم این فناوری ها را با جهان به اشتراک بگذاریم.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
11
5
جمع کنید این شوهای تبلیغاتی رو
نظرات بینندگان