arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴

اتحادیه اروپا: به نقش‌آفرینی در فرآیند صلح خاورمیانه ادامه می‌دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه اروپا امروز(دوشنبه) اعلام کرد، به رغم اقدام رژیم صهیونیستی در معلق کردن روابط خود با این اتحادیه، نقش‌آفرینی در دیپلماسی صلح خاورمیانه را ادامه خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در همین حال فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

یک سخنگوی اتحادیه اروپا در پاسخ به پرسشی درباره اقدام روز یکشنبه اسرائیل در معلق کردن روابط با اتحادیه اروپا در پی اقدام این اتحادیه برای درج شناسه کالا روی تولیدات شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری، گفت موگرینی با نتانیاهو در حاشیه کنفرانس آب‌وهوای جهانی در پاریس دیدار کرد.

این سخنگو در یک کنفرانس خبری در شهر بروکسل اظهار کرد: روابط اتحادیه اروپا-اسرائیل همچنان خوب، گسترده و عمیق بوده و به این وضعیت ادامه خواهد داد. وی تصمیم اتحادیه اروپا برای درج شناسه کالا روی تولیدات شهرک‌نشینان صهیونیست را اقدامی کم اهمیت دانست و آن را در راستای اجرای سیاست موجودی که از جانب برخی کشورهای اتحادیه اروپا به اجرا در آمده، خواند.

وی افزود: اتحادیه اروپا در ارتباط با فرآیند صلح خاورمیانه به تلاش‌هایش در این زمینه در چارچوب کمیته چهارجانبه به همراه شرکایش و همچنین نزد طرفین دارای اختلاف ادامه خواهد داد زیرا مساله صلح خاورمیانه در راستای منافع کل جامعه بین المللی است.

اتحادیه اروپا یکی از چهار عضو کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه به همراه سازمان ملل، آمریکا و روسیه است.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان