arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴

آغاز بارندگی در خوزستان و کربلا از فردا/ زائران در بازگشت لباس گرم بپوشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز بارندگی در استان و همچنین کربلا و نجف از فردا خبر داد.

کوروش بهادری  اظهار کرد: با ورود سامانه بارش‌زا به استان خوزستان، از اواخر وقت امشب و فردا تا روز پنج‌شنبه شاهد رگبار و رعد و برق با احتمال ریزش تگرگ و همچنین ورزش بادهای قابل ملاحظه به ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات شمال شرقی خوزستان خواهیم بود.

وی افزود: با آغاز بارش‌ها در نیمه شمالی و ارتفاعات، امکان طغیان رودخانه و آب‌گرفتگی معابر در شهرهای شمالی استان خوزستان دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: مرزهای شلمچه و چذابه نیز از فردا تا روز پنج‌شنبه شاهد بارش باران خواهند بود.

بهادری ادامه داد: آسمان شهرهای نجف و کربلا نیز از امروز تا اواسط وقت فردا، نیمه‌ابری همراه با رگبار پراکنده و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از روز پنج‌شنبه با خروج این سامانه بارشی و استقرار سامانه پرفشار، انتظار کاهش شدید دما در استان خوزستان و همچنین در بصره، نجف و کربلا وجود دارد. در اثر استقرار این سامانه پرفشار، دمای خوزستان و همچنین شهرهای عراق تا 10 درجه کاهش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید دما در خوزستان و استان‌های همجوار، توصیه می‌شود زائرانی که از کشور عراق بازمی‌گردند و در مسیر بازگشت به استان‌های خود سفر می‌کنند، حتما لباس گرم به همراه داشته باشند.

وی افزود: در روزهای آینده امکان بارش برف در استان‌های شمالی کشور، نقاط مرتفع و همچنین استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگلویه و بویراحمد و ایلام دور از انتظار نیست.

بهادری گفت: در شبانه‌روز گذشته بهبهان با 28 درجه و ایذه با 7 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند. تغییرات دمای هوای اهواز نیز از 27 تا 12 درجه سانتی‌گراد در نوسان است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بارش ، دما ، اربعین ، رگبار
نظرات بینندگان