arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
با گوشهای خودم از برخی مسئولین شنیدم که می‌گفتند ما به افکار امام خمینی کار نداریم؛

مصباح یزدی: عده ای منافقانه می‌گویند ما تابع ولایت هستیم ولی به گونه دیگری عمل می کنند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عده‌ای منافقانه خود را تابع ولایت فقیه می‌دانند ولی در عمل به گونه دیگری رفتار می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عده‌ای منافقانه خود را تابع ولایت فقیه می‌دانند ولی در عمل به گونه دیگری رفتار می‌کنند.

محمد تقی مصباح یزدی ظهر پنج‌شنبه در همایش سیاست گذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد بیان داشت: برخی اعتقاد دارند چنانچه ولایت فقیه را حذف کنند مشکلی پیش نمی‌آید و حتی درباره روحانیت نیز می‌گویند بودجه‌ای در اختیار آنان قرار دهیم تا صدایشان در نیاید.

وی ادامه داد: من زمانی با گوشهای خود از برخی مسئولین که کارهای بزرگی نیز انجام داده‌اند شنیدم که می‌گفتند ما امام را می‌خواستیم تا شاه را بیرون کند وگرنه ما به افکار امام خمینی(ره) کاری نداریم، امام دارای قدرتی بود که می‌توانست مردم را با آن جمع و شاه را بیرون کند و حالا اداره جامعه باید بر عهده متخصصان باشد.

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه این تفکر کم و بیش در بین نسل سوم انقلاب نیز وجود دارد، بیان کرد: برخی گستاخ‌اند و آن را برزبان می‌آورند اما برخی دیگر منافقانه می‌گویند ما تابع ولایت فقیه هستیم اما در عمل به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که باعث شد روحانیت نتواند نقش خود را ایفا کند توطئه دشمنان خارجی بود اظهار کرد: ‌یکی از سیاست‌های آشکار دشمنان خارجی ضربه زدن به انقلاب از درون است و آن‌ها سعی کردند کسانی را از داخل که دارای مشکل با ولایت فقیه هستند را پرورش دهند.

برخی از افراد با شدت و ضعف گرایشهای سران فتنه را دارند

وی با بیان اینکه دیدیم که آنان در فتنه سال ۸۸ فکر کردند که حالا زمان ضربه زدن به انقلاب توسط عناصرشان فرارسیده است ابراز داشت: اما فکر نکنید که سران فتنه تنها‌‌ همان چند نفر بودند برخی از افراد نیز وجود دارند که با شدت و ضعف‌‌ همان گرایش‌ها را دارند.

آیت الله مصباح یزدی در ادامه به کمبود‌ها ی روحانیت درعدم ایفای نقش کافی در سیاستگذاری‌های فرهنگی کشوراشاره داشت و بیان کرد: کمبود علمی و کمبود بینش سیاسی و اجتماعی و کمبودهای اخلاقی از جمله این کمبود‌ها است.

وی بیان داشت: روحانیت با افزایش توان علمی و کسب بینش سیاسی و اجتماعی و بصیرت افزایی و رشد اخلاقی خود و عمل به آنچه که می‌گوید  میتواند نقش خود را در تدوین سیاست‌های کلان فرهنگی افزایش دهد.
نظرات بینندگان