arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴

العبادی: عراق نیازی به نیروهای بیگانه برای مبارزه با تروریسم ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر عراق در واکنش به اعلام واشنگتن مبنی بر اعزام نیروهای ویژه به عراق برای کمک به این کشور در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: کشورش نیازی به نیروهای زمینی بیگانه ندارد.

به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اظهار داشت هرگونه عملیات نظامی و یا استقرار نیروهای ویژه یا غیر ویژه خارجی در هر مکانی از این کشور نمی‌تواند بدون موافقت دولت و هماهنگی با آن و احترام کامل به حاکمیت عراق انجام شود.

وی در واکنش به اعلام واشنگتن مبنی بر اعزام نیروهای ویژه به عراق برای کمک به این کشور در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: کشورش نیازی به نیروهای زمینی بیگانه ندارد.

در همین راستا خالد العبیدی وزیر دفاع عراق اظهار داشت: بغداد اجازه اعمال هیچگونه فشاری به عراق را از سوی آمریکا یا روسیه نخواهد داد.

گروه های مقاومت عراقی نیز استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور را رد کرده و تاکید کردند که در صورت وقوع این امر به مبارزه با آن‌ها خواهند پرداخت.

جعفر الحسینی، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق اظهار داشت این گروه با هرگونه نیروی آمریکایی که در عراق مستقر شود خواهد جنگید.وی افزود: هر نیروی آمریکایی در این کشور هدف اصلی این گروه خواهد بود.

پیشتر اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود که نیروهای ویژه آمریکایی به منظور شرکت در عملیات مبارزه با تروریست‌های داعش در عراق مستقر خواهند شد.

وی افزود: این نیروها می‌توانند به اقدامات مختلفی چون انجام حملات هوایی و آزاد سازی گروگان‌ها و جمع آوری اطلاعات جاسوسی و اسارت سرکردگان داعش بپردازند.

وی از جامعه جهانی و هم پیمانان واشنگتن خواست تا بعد از حملات پاریس تلاش خود را بیشتر کرده و با افزایش توانمندی‌های جنگی به مبارزه با تروریست‌های داعش بپردازند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان