arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴

اسد:شکست اردوغان در سوریه به معنای پایان زندگی سیاسی وی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس جمهوری سوریه اظهار داشت سرنگونی جنگنده روسی توسط ترکیه که موجب ایجاد تنش میان روابط بین مسکو و آنکارا شد نشان داد رئیس جمهوری ترکیه در گمراهی فرو رفته و کنترل خود را از دست داده است.

به نقل از شبکه لبنانی المنار، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی چک اظهار داشت: شکست اردوغان و گروه‌های تروریستی وابسته به وی در سوریه به معنای پایان زندگی سیاسی اردوغان است. او می‌خواست برای مانع تراشی در مسیر موفقیت هرکاری انجام دهد و به خاطر همین دست به انجام هر کاری زد.

وی در خصوص تشکیل ائتلاف بین المللی علیه داعش اظهار داشت: داعش از زمان تشکیل ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه این کشور پیشروی می‌کند اما از زمانیکه روسیه وارد عملیات ضد داعش و جبهه النصره شده است تروریست‌ها شروع به عقب نشینی کرده اند.

اسد عنوان داشت: روسیه از سوریه حمایت کرده است زیرا از قانون بین المللی و ثبات در منطقه حمایت می‌کند اما آمریکا دائما در تلاش است تا بر جهان سلطه یابد.

وی ضمن ابراز تردید نسبت به تلاش‌های فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه برای تشکیل ائتلاف گسترده علیه داعش اظهار داشت: اولاند نمی‌تواند به مبارزه با داعش بپردازد چرا که وی مستقیما از این گروه حمایت می کند و با عربستان بزرگترین حامی آن هم پیمان است.

اسد افزود: جنگ علیه تروریسم ادامه دارد و حضور روسیه در تمامی شرایط قدرتمندتر خواهد بود.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: جنگ میان دولت و تروریست‌هایی که از سوی نیروهای منطقه‌ای و بین المللی حمایت می‌شوند ادامه دارد. ما اصطلاح مخالفان میانه رو نمی‌پذیریم زیرا اینها مخالف نیستند بلکه تروریست هستند.

اسد اظهار داشت: هرگونه اقدام سیاسی قابل ملاحظه بعد از شکست تروریست‌های داعش صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص پناهندگان اظهار داشت: در میان پناهندگان سوری تروریست‌هایی وجود داشته که قصد ورود به اروپا را داشتند. صلح زمانی به سوریه بازخواهد گشت که کشورهای غربی و عربستان حمایت خود از تروریست‌ها را متوقف کنند. در صورت متوقف شدن این حمایت‌ها اوضاع به سرعت تغییر خواهد کرد و صلحی فراگیرظرف چند ماه در سوریه ایجاد خواهد شد.

رئیس جمهوری سوریه اظهار داشت: واکنش فرانسه به حملات پاریس در 13 نوامبر گذشته واکنشی جدی نبود در حالی که روسها جدیت بیشتری را در مبارزه با تروریسم اتخاذ کردند و همکاری میان آنها و ارتش سوریه ادامه دارد .
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان