arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴

انتقال 20 مجروح ایرانی حوادث رانندگی عراق با بالگردهای هلال احمر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئول قرارگاه امدادی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مستقر در پایانه مرزی مهران از انتقال 20 زائر مجروح ایرانی حوادث رانندگی در عراق برای تکمیل روند مناسب تر درمانی به مراکز بیمارستانی مجهز شهر ایلام با بالگردهای هلال احمر خبر داد.

مرتضی مرادی پور در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این تعداد مصدوم و مجروح در روزهای گذشته در مسیر سامرا به کربلای معلی در حوادث رانندگی دچار آسیب های متعددی در نواحی سر، گردن، کمر، لگن و دیگر اندام ها شده بودند و امروز از طریق مرز مهران وارد کشورمان شدند.

وی افزود: این فراد پس از انتقال به مرکز درمانی مهران با دو فروند بالگرد آماده امدادی هلال احمر از بیمارستان امام حسین (ع) شهر مهران به بخش ویژه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام اعزام شدند.

مرادی پور تاکید کرد: این قرارگاه به منظور ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به زائران ورودی و خروجی از مراسم اربعین حسینی کشور عراق آمادگی کامل و 100 درصدی دارد.

وی یادآور شد: هم اکنون این قرارگاه با ایجاد 39 پست و پایگاه ثابت، موقت، سیار و بکارگیری یک هزار و 179 امدادگر و نجات گر در هر روز، 17 دستگاه آمبولانس، 20 دستگاه موتورسیکلت، 10 دستگاه خودروی عملیاتی، یک دستگاه خودرو پاسخگویی اضطراری مخابرات و ارتباطات رادیویی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه فروند بالگرد آماده پاسخگویی فوری به درخواست کمک اضطراری به هموطنان بویژه زائران بازگشتی از کشور عراق است.

مرادی پور توضیح داد: هموطنان و زائران بازگشتی از عتبات عالیات می توانند برای بهره مندی از خدمات یاد شده این قرارگاه با شماره تلفن 112 ندای امداد در استان ایلام تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا، از سه روز پیش تاکنون بیش از 230 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز مهران به کشور باز گشته اند و روند بازگشت زائران از این مرز همچنان در حال افزایش است.

بیش از 85 هزار دستگاه خودروی شخصی در پارکینگ های شهر مهران پارک شده و چند هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی، مسافری، امدادی و انتظامی نیز برای خدمت رسانی به زائران در این شهر و پایانه مرزی مستقر است.

مسئولان ستاد اربعین استان ایلام، تدابیر لازم را برای انتقال زائران از پایانه تا پارکینگ ها با استفاده از اتوبوس های شرکت واحد اندیشیده اند.

بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چزابه برای شرکت در آیین اربعین حسینی وارد کشور عراق شده اند که براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور از این تعداد، 55 درصد از مرز مهران خارج شده اند.
نظرات بینندگان