arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

"کلاه قرمزی" و "پایتخت" برترین‌های نوروز شدند

علی دارابی معاون سیمای سازمان صدا و سیما در مراسمی از برترین‌های برنامه‌های نوروز 90 تجلیل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی دارابی معاون سیمای سازمان صدا و سیما در مراسمی از برترین‌های برنامه‌های نوروز 90 تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت داوران معاونت سیما، برنامه تحویل سال شبکه یک سیما، سریال "پایتخت"، مجموعه "کلاه قرمزی و پسرخاله"، "شکرستان نوروزی"، "خنده بازار"، "مسابقه 4× 4"، مدیران گروه‌های مرتبط شبکه‌ها و تامین فیلم‌های سینمایی نوروز، دوبلاژ استودیو و امور رپرتاژ سیما و گروه‌های تفریحات و سرگرمی شبکه‌های تهران و جام جم را از برترین‌های نوروز 90 شناخت.
علی دارابی، معاون رئیس سازمان در امور سیما در این مراسم ضمن تجلیل از همه برگزیدگان برنامه های نوروز، ابراز امیدواری کرد با تلاش همه دست‌اندرکاران تولید برنامه‌ها، نوروز 91 شادتر و جذاب تر از نوروز90 شود.
 
معاون سیما، مدیران، هنرمندان و دست‌اندرکاران رسانه ملی را سربازان جنگ نرم توصیف کرد و گفت: مقدمه جنگ نرم توجه بایسته به سربازان و فرماندهان امور رسانه و افکار و تصمیمات آنهاست.
 
دارابی با اشاره به اینکه تلویزیون و برنامه‌سازی برای آن، فقط منحصر به تهران نیست، گفت: رسانه ملی متعلق به همه مردم ایران است و به همه گویش‌ها، لهجه ها و اقوام می‌پردازد.
 
وی با اشاره به دعوت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای تولید مجموعه‌های تلویزیونی با گویش‌ها و لهجه‌های مختلف، گفت: برنامه‌‌سازان سیما باید برنامه‌ها و مجموعه‌هایی را که گویش‌ها و لهجه‌های مختلف را در بر گیرد، تولید کنند.
 
معاون سیما در عین حال با تاکید بر ضرورت بالا رفتن آستانه تحمل و مدارای مردم و مسئولان گفت: مدیران و برنامه‌سازان سیما باید به وظیفه خود و آنچه که درست است، عمل کنند و نقدهای سازنده را نیز بپذیرند.
 
وی با استقبال از نقدهای سازنده و منصفانه گفت: ما باید به راهی که اعتقاد داریم وفادار بمانیم، نقدهای سازنده را گوش کنیم و برای فرهنگ‌سازی پایمردی کنیم.
 
دارابی سریال "پایتخت" را از منظر داشتن فیلمنامه قوی، تکریم و احترام زن و خانواده، توجه به مشکلات زندگی در "پایتخت"، کارگردانی و بازیگری بسیار خوب، درخور تحسین دانست و گفت: مجموعه‌های برگزیده و فاخر نظیر "پایتخت" باید تولید شود تا مردم بتوانند بهترین‌ها را از شبکه های سیما ببینند.
 
وی با قدردانی از پردازش خوب این مجموعه به گویش شیرین شمال کشور، از عوامل این سریال قدردانی کرد و گفت: مجموعه "پایتخت" حرکت خوبی در عرصه تولید سریال با محوریت توجه به اقوام و گویش ها و لهجه های مختلف بود و معاونت سیما از تولید این نوع آثار حمایت می‌کند.
 
معاون رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به رویکرد طنز "خنده بازار" مبنی بر نقد برنامه‌های سازمان صدا و سیما گفت: همواره برای نقد منصفانه و مشفقانه گوش شنوا وجود دارد و همانطور که آقای مهندس ضرغامی رئیس سازمان بارها اعلام کرده است هیچ خط قرمزی در نقد برنامه های صدا و سیما نیست.
 
وی تقدیر برترین‌های نوروز 90 را گویای دیده شدن تلاش هنرمندان دانست و از نشست‌های کاری موثر برای ارتقاء کمی و کیفی تولید در سیما خبر داد.
 
معاون سیما ساخت برنامه‌ها و سریال‌های طنز را از سیاست‌های راهبردی معاونت سیما برشمرد و گفت: برنامه‌های سیما باید شادی و نشاط را به مخاطبان شبکه ها هدیه کند.
 
دارابی در ادامه برنامه تحویل سال 90 در شبکه‌های سیما را یکی از موفق‌ترین برنامه‌های تحویل سال دانست.
 
معاون سیما یاد و خاطره مرحوم رضا صفدری مجری سیما را گرامی داشت و از مجریان تحویل سال نو سیما ، بخصوص محمد علی اقبال واحدی به عنوان مجری برگزیده تجلیل کرد.
 
 دارابی مسابقه 4×4 را نمونه بارز توجه سیما به کارهای علمی توصیف و بر ضرورت توجه ویژه به پژوهش در تولید برنامه‌ها و سریال‌ها تاکید کرد.
 
در این مراسم علیرضا خمسه از هنرمندان پیشکسوت و بازیگر نقش پنجعلی در سریال "پایتخت" آسیب شناسی تولیدات موجود سیما و استفاده از تجارب هنرمندان را ضروری دانست.
 
خمسه با اشاره به سابقه 31 ساله خود در عرصه هنر بازیگری اشاره کرد و گفت: مایلم این تجارب را در اختیار مدیران و دست‌اندرکاران عرصه فیلم و سریال قرار دهم.
 
وی ابراز امیدواری کرد سال 90، سال پرکار برای سیما و تولید برنامه‌ها و فیلم و سریالهای مفید و موثر برای مردم باشد.
 
سیروس مقدم، کارگردان سریال "پایتخت" نیز گفت: برنامه‌سازان و تولیدکنندگان فیلم و سریال باید به اقوام و فرهنگ‌های مختلف و گویش‌ها و لهجه‌های متفاوت توجه کنند.
 
مقدم با قدردانی از فعالیت عوامل تولید دیگر سریالهای نوروزی گفت: پرداختن به قومیت‌ها، گویش‌ها و لهجه‌های سرزمین پهناور ایران، تولید مجموعه‌های با هویت را موجب می‌شود.
 
وی توجه به گویش‌ها و لهجه‌ها را لازم دانست و گفت: مجموعه تلویزیونی "در مسیر زاینده رود" از آثار خوب در زمینه توجه به لهجه‌هاست که با مخالفت‌هایی همانند "پایتخت" مواجه بود.
 
مقدم تاکید کرد: ما وظیفه داریم به اقوام و فرهنگ‌های مختلف، موسیقی و گویش‌های سراسر کشور بپردازیم.
 
کارگردان مجموعه تلویزیونی "پایتخت" از دفاع معاون سیما و دیگر مسئولان از سریال "پایتخت" و دیگر مجموعه‌هایی که به گویش‌ها و لهجه‌ها و اقوام مختلف می‌پردازند قدردانی کرد.
 
وی توجه به سوژه‌های مردمی، جذاب و ایده‌های ناب را برای تولید فیلم و سریال فاخر ضروری دانست و گفت: قصه خوب، صداقت و حرفه‌ای بودن بازیگر دلیل موفقیت و استقبال مردم از تولیدات تلویزیونی از جمله سریال "پایتخت" است.
 
سیروس مقدم با اشاره به توطئه‌های برخی شبکه‌های ماهواره‌ای برای مخدوش کردن وحدت و انسجام ملت مسلمان ایران گفت: دشمنان نظام و مردم نمی توانند وحدت ملی ایران را خدشه دار کنند.
 
این کارگردان تلویزیون تاکید کرد: برنامه‌سازان و دست اندرکاران فیلم و سریال در جمهوری اسلامی ایران هرگز محصولی را که در تضاد قومیت و فرهنگ کشور باشد تولید نمی‌کنند.
 
محسن تنابنده، نویسنده و بازیگر سریال "پایتخت" گفت: بررسی کارهای قوی و ضعیف می تواند نقاط ضعف و قوت کارها را برای برنامه‌ها و تولیدات بهتر شناسایی و کاربردی کند.
 
تنابنده گفت: باید شاخص‌های موفقیت یک اثر را بررسی و آن را بسط و گسترش دهیم و اشتباهات را با مطالعه نقاط ضعف به حداقل برسانیم.
 
نویسنده و بازیگر سریال پایتخت گسترده‌تر شدن خانواده سیما را برای تولید آثار بیشتر و بهتر خواستار شد.
 
در این مراسم دارابی، معاون رئیس سازمان در امور سیما لوح تقدیر و هدایای برگزیدگان برنامه های نوروز سال 90 را اهداء کرد.
 
بانصیری تهیه کننده، زارعیان کارگردان هنری، مهدی مینایی کارگردان استودیو، جمشید کلانتری و امیر مهرداد خسروی  نویسنده و رحمان فغان مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما  با ویژه برنامه تحویل سال ، سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت، الهام غفوری تهیه کننده این مجموعه، محسن تنابنده نویسنده، علیرضا خمسه، احمد مهران فر، محسن تنابنده، سمیرا پورحسن و ریما رامین‌فر بازیگران سریال پایتخت و اکبری مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک از برترین های نوروز 90 بودند.
 
حمید مدرسی تهیه‌کننده، ایرج طهماسب کارگردان و نویسنده و حمید جبلی نویسنده و صدا پیشه مجموعه "کلاه قرمزی و پسرخاله" تجلیل شدند.
 
سید مسعود صفوی تهیه کننده شکرستان نوروزی، بابک نظری کارگردان این مجموعه، علی اکبر محمودی مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما، فرید شب خیز تهیه کننده مجموعه خنده بازار، شهاب عباسی و ابوالفضل احمدیان کارگردانان، سامان بوران و حمید نیک نبرد بازیگران خنده بازار، آرش قادری نویسنده و سید فضل ا... شریعت پناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه سه از دیگر برگزیدگان بودند.
 
معاون سیما همچنین لوح تقدیر و هدایای  محمدرضا راهپیما تهیه کننده مسابقه 4× 4، اسماعیل دلداری کارگردان این مسابقه و وحید حسنی مدیر پخش شبکه چهار را اهدا کرد.
 
سید محمد علی اقبال واحدی نیز به عنوان مجری برتر سیما در برنا مهای نوروزی 90 تقدیر شد. رمضانی مدیرکل تامین و رسانه بین الملل، بزرگی مدیر واحد دوبلاژ، مهندس احد رجایی مدیر امور استودیوها  و مهندس فرید امامی مدیر امور رپرتاژ سیما، کریمان و مهدی مراد علی به ترتیب مدیران گروه تفریحات و سرگرمی شبکه‌های تهران و جام جم نیز تجلیل شدند.
نظرات بینندگان