arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴

واکنش مسکو به مشارکت انگلیس در حملات هوایی در سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کرملین در واکنش به موافقت پارلمان انگلیس با شرکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در سوریه گفت، مسکو از هر گونه اقدامی در جنگ علیه تروریسم استقبال می‌کند.

به گزارش انتخاب؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روسیه امروز (پنجشنبه) در واکنش به مساله تصویب حملات هوایی انگلیس علیه داعش در سوریه در پارلمان این کشور اظهار کرد: مسکو از هر اقدامی در راستای جنگ علیه تروریسم استقبال می‌کند اما این تاثیر چنین اقداماتی در قالب یک ائتلاف تا حدی چشمگیر افزایش خواهد یافت.

پسکوف به خبرنگاران گفت: ما همچنان از هر گونه اقدامی در جهت جنگ علیه تروریسم و در جهت جنگ علیه داعش استقبال می‌کنیم. البته ما معتقدیم اگر چنین اقداماتی مورد توافق قرار بگیرند و حملات همه در قالب یک ائتلاف واحد باشند تاثیر این جنگ تا حد چشمگیری افزایش خواهد یافت.

پسکوف افزود: مسکو درها را به روی ایجاد چنین ائتلافی باز کرد.

بر اساس اعلام کرملین، روسیه تنها کشوری است که حملات هوایی در سوریه را مطابق با قوانین بین‌المللی انجام می‌دهد.

روز چهارشنبه اصلاحیه‌ای که جلوی اجرای حملات هوایی انگلیس علیه داعش در سوریه را می‌گرفت در پارلمان انگلیس شکست خورد. قانونگذاران انگلیسی مساله گسترش حملات هوایی این کشور علیه داعش و کشاندن آن به سوریه را تصویب کردند.

این در حالی است که انگلیس از سپتامبر 2014 تا کنون مشغول انجام حملات هوایی علیه مواضع داعش در عراق در چارچوب ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با این گروه تروریستی بوده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان