arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴

وزیر بهداشت: نگرانی بابت شیوع بیماری های واگیر دار بین زائران حسینی وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت در خصوص تیم‌های بهداشتی زائران اربعین حسینی گفت: نگرانی از بابت شیوع بیماری‌های واگیر نظیر «وبا» بین زائران وجود ندارد.

حسن قاضی‌زاده هاشمی بعدازظهر پنج‌شنبه در حاشیه سفر به استان مازندران در بازدید از بیمارستان گلوگاه اظهار داشت: با توجه به کمبودها فعالیت‌های خوبی انجام شده و هرسال این کمبودها در حال کاهش است.

هاشمی در خصوص بیماری‌های واگیردار، اذعان داشت: هیچ نگرانی در خصوص بیماری‌های واگیردار وجود ندارد و به‌غیراز آنفلوانزا که در فصل پاییز و زمستان شایع است باید با استفاده از لباس‌های گرم رعایت شود و جمعیت هلال‌احمر در حد مقدورات و توان خود کمک‌های خوبی ارائه می‌دهد.

هاشمی با اشاره به بیماری وبا افزود: در خصوص بیماری‌های وبا مشکلات جدی وجود ندارد اما به دلیل پیاده‌روی زائرین و نبود شرایط مناسب ازنظر غذایی موجب سرماخوردگی می‌شوند.

وی گفت: خوشبختانه در سال جاری استقبال خوبی صورت گرفت و همکاری‌های جدی بین دولت، مردم و سازمان‌های مختلفی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در نقاط مرزی انجام شد.

وی در خصوص بیمارستان گلوگاه گفت: نواقص بسیاری در این بیمارستان ازنظر درمانی وجود دارد که در این مدت اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وزیر بهداشت بابیان اینکه نه‌تنها در بیمارستان گلوگاه درکل استان علیرغم تلاش‌هایی که شده روند رو به اصلاح است، اظهار داشت: به دلیل گرما و  نبود سیستم تهویه مناسب بیماران در فصل تابستان در بیرون از بیمارستان بسر می‌برده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی اذعان داشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرماه ۱۰ میلیارد تومان علاوه بر پرداخت حقوق از دولت از درآمدهای دانشگاه کسری دارند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان