arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴

ترافیک سنگین در خروجی های کربلا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 به گفته منابع در کربلا، تمامی خروجی های این شهر هم اکنون به دلیل ازدحام جمعیت، در ترافیک سنگینی فرو رفته است بطوری که کار تخلیه زائران به کندی صورت می گیرد و مرز مهران نیز برای ورود زائران ایرانی به کشور با ازدحام شدید روبرو است.

میر مسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا گفت هم اکنون ترافیک سنگین و ازدحام جمعیت تا کیلومترها بعد از خروجی های این شهر وجود دارد.

همزمان با زائران ایرانی و خارجی که قصد خروج از عراق را دارند، بالغ بر دو میلیون عراقی نیز درحال انتقال بازگشت به شهرهایشان هستند که همین امر بر ازدحام در محورهای خروجی افزوده است.

حسینیان همچنین درباره مرز مهران نیز گفت که این گذرگاه مرزی هم اکنون دچار تجمع و ازدحام جمعیتی است که قصد خارج شدن از عراق و ورود به کشور را دارند.

حسینیان توصیه کرد که زائران ایرانی برای ورود آسان تر به کشور از مرزهای چذابه و شلمچه استفاده کنند.

وی با ترسیم چهار مسیر و امکان برای بازگشت زایران ایرانی از کربلا به مرزهای خروجی ایران، اضافه کرد: راه آهن کربلا- بصره یکی از مسیرهای بازگشت زایران ایرانی به کربلاست که از دو شب پیش حرکت قطارهای این مسیر در سه نوبت در ساعت های 20:30، 22:30 و 30 دقیقه بامداد آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و احتمالاً افزایش قطار در این مسیر را خواهیم داشت.
حسینیان، مدت زمان رسیدن قطارهای مسیر کربلا به بصره را 10 ساعت عنوان و بیان کرد: زایران ایرانی پس از رسیدن به بصره به مرز شلمچه منتقل شده و آن سوی مرز نیز امکانات برای انتقال آنان به مناطق دیگر فراهم شده است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا، مسیر و امکان دوم بازگشت زایران حسینی ایرانی به کشور را انتقال آنان با اتوبوس ها به نجف و سپس مرز مهران یا بصره بطور رایگان عنوان کرد.
وی، مسیر و امکان سوم بازگشت زایران ایرانی به کشور را مسیر مستقیم از کربلا به مهران بطور مستقیم عنوان کرد و گفت: زایران ایرانی با اتوبوس ها و دیگر وسایل نقلیه آماده شده بطور رایگان به مرز مهران منتقل شده و وارد کشور می شوند.

حسینیان، امکان چهارم بازگشت زایران ایرانی به کشور را از طریق هواپیما از فرودگاه های نجف و بغداد اعلام کرد که برای انتقال این زوار نیز به فرودگاه های مورد اشاره وسایل نقلیه مهیا شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان