arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴

واشنگتن پست: سرویس مخفی آمریکا در بحران به سر می‌برد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک روزنامه مشهور آمریکایی ضمن اشاره به موارد جدیدی از نقض امنیت کاخ سفید طی ماه های گذشته نوشت: سرویس مخفی آمریکا در تامین امنیت کاخ سفید ناکام بوده و با بحران روبرو شده است.

به گزارش انتخاب؛ به نقل از روزنامه واشنگتن پست، پاییز گذشته بود که یک مرد که خود را یکی از اعضای کنگره جازده بود بدون اینکه به درستی مورد بازرسی قرار گیرد، در یک مراسم شام با حضور باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شرکت و لحظاتی نیز به اوباما صحبت کرد.

پنج روز بعد از این اتفاق، یک زن بدون بازرسی و کنترل از سوی ماموران سرویس مخفی آمریکا در یک ضیافت شام با حضور اوباما شرکت کرد. چند ماه بعد از آن نیز دو مرد با گذشت از ایستگاه بازرسی سرویس مخفی وارد محوطه کاخ سفید شدند.

این حوادث بخشی از ده ها اتفاق دیگری است که از سال 2013 میلادی تاکنون در مورد نقص امنیتی کاخ سفید اعلام شده است. این اتفاقات موجب شده تا کنگره خواستار تحقیقات گسترده ای در خصوص روند فعالیت سرویس مخفی شود.

مجلس نمایندگان آمریکا امروز پنجشنبه با انتشار گزارشی ضمن اشاره به موارد متعدد نقص امنیت کاخ سفید اعلام کرده است که سرویس مخفی آمریکا در بحران به سر می برد چرا که هنوز نتوانسته است مشکلات متعددی را که طی ماه های اخیر به وجود آمده، برطرف کند.

این گزارش افزود: سرویس مخفی آمریکا علی رغم تلاش های زیادی که اخیرا برای اجرای اصلاحات در آن صورت گرفته؛ همچنان با مشکلات جدی و عمیقی روبرو است. تعداد کارکنان سرویس مخفی آمریکا اکنون کمتر از سال 2014 میلادی است و این در شرایطی است که یک گروه مشاوره ای دولت آمریکا خواستار استخدام 280 مامور جدید شده است.

در این گزارش آمده است: ناکامی های اخیر سرویس مخفی آمریکا مجموعه ای وقایع جداگانه نیست بلکه نتیجه یک فرهنگ منزوی است که در طول تاریخ در برابر تغییر و اصلاحات مقاومت کرده است.



منبع: تسنیم
نظرات بینندگان