arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

ایران تنها کشور مصرف‌کننده کراک

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با بیان اینکه ایران تنها کشور مصرف‌کننده کراک است، گفت: سال گذشته 25 تن هروئین در سطح کشور کشف شد که 90 درصد آن هروئین کراک بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با بیان اینکه ایران تنها کشور مصرف‌کننده کراک است، گفت: سال گذشته 25 تن هروئین در سطح کشور کشف شد که 90 درصد آن هروئین کراک بوده است.

به گزارش فارس، حمیدرضا حسین‌آبادی پیش از ظهر امروز در همایش ملی آسیب‌های اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: اقدامات خوب مرزبانی نیز سبب شده که در ارتباط با انسداد مرزها اقدامات بسیار خوبی صورت گیرد و برخورد بیشتری با قاچاقچیان مواد مخدر داشته باشیم.

وی افزود: استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی در ارتباط با انسداد مرزها بسیار خوب عمل کرده است.

حسین‌آبادی با بیان اینکه عمده مشکلات کشور در ارتباط با مواد مخدر مربوط به جنوب سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: هنوز انسداد مرزها تکمیل نشده که امید است با اختصاص اعتبار لازم در دو سال آینده انسداد مرزها را کامل کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی کشور گفت: اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان برای انسداد کامل مرزها نیاز است که امید است تمام این اعتبار اختصاص پیدا کند.

* نگرانی‌های پلیس در حوزه مواد مخدر صنعتی است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه تمام نگرانی‌های پلیس در حوزه مواد مخدر صنعتی است، اظهار داشت: تبلیغات زیادی در این ارتباط صورت گرفته که این مواد اعتیادآور نیست که جوانان ما باید در این زمینه هوشیار باشند.

حسین‌آبادی با بیان اینکه پروسه زمانی که مواد مخدر صنعتی تأثیر خود را بگذارد، بسیار طولانی است، ادامه داد: در حال حاضر استفاده از این مواد در پارتی‌ها و باشگاه‌های بدنسازی بسیار رواج پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر بسترهای زیادی فراهم شده که جوانان کشور ما را آلوده این مواد خطرناک کنند که باید خانواده‌ها در این زمینه بسیار هوشیار باشند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی کشور گفت: کم توجهی، برخوردهای تند و عدم نظارت بر رفتار فرزندان توسط والدین یکی از دلایل مهمی است که جوانان به سمت مواد مخدر گرایش می‌یابند.

* کشف بیش از یک تن شیشه در سال گذشته در کشور

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی کشور از کشف یک‌هزار و 433 کیلوگرم شیشه در سال گذشته در سطح کشور خبر داد و گفت: بیش از 147 کارگاه و آشپرخانه خانگی نیز در این راستا شناسایی و افراد آن دستگیر شدند.

حسین‌آبادی اظهار امیدواری کرد: تولید، قاچاق، ترانزیت و خرید و فروش شیشه با توجه به مجازات‌های سنگین در سطح کشور کاهش یابد.

وی ادامه داد: از سال 83 ورود شیشه به کشور ما توسط کشورهای اروپایی و با قیمت کیلویی 95 میلیون تومان بود که با توجه به قیمت گران آن قاچاقچیان در داخل کشور دست به تولید شیشه زدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی کشور علت افزایش شیشه را در سال‌های اخیر در سطح کشور به دلیل نبود قانون و ارزان بودن آن دانست و گفت: اما با مجازاتی که از 15 بهمن ماه سال گذشته برای دستگیری افرادی که شیشه مصرف می‌کنند، گذاشته شد، امید است مصرف این ماده کاهش یابد.

* ایران تنها کشور مصرف‌کننده کراک

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه تنها کشور ایران مصرف‌کننده کراک است، یادآور شد: سال گذشته 25 تن هروئین در سطح کشور کشف شده که 90 درصد آن هروئین کراک بوده است.

حسین‌آبادی افزود: باید به طور جدی با قاچاقچیان اینگونه موادهای خطرناک مبارزه و از ورود آن به کشور جلوگیری کنیم.
نظرات بینندگان