arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴

سخنگوی ارتش یمن: خطوط دفاعی عربستان در 3 استان مرزی درهم شکست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سخنگوی ارتش یمن از فروپاشی خطوط دفاعی مقدم عربستان در 3 استان مرزی واقع در جنوب این کشور در پی تشدید عملیات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، سرتیپ ستاد «شرف غالب لقمان» سخنگوی ارتش یمن عصر امروز پنج شنبه گفت که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور طی روزهای گذشته با 1000 موشک و خمپاره خطوط مقدم دشمن سعودی در استانهای نجران، جیزان، و عسیر واقع در جنوب این کشور را هدف قرار داده اند.

وی افزود: در پی عملیات منحصر به فرد ارتش و کمیته های مردمی در این بازه زمانی مشخص خطوط دفاعی دشمن در سه محور فوق الذکر از هم پاشید.

لقمان اظهار داشت که طی سه روز گذشته در پی حملات ارتش و کمیته های مردمی یمن، 75 تانک، خودروی زرهی و خودروی نظامی عربستان در جیزان، نجران و عسیر منهدم شدند.

سخنگوی ارتش یمن پیش از این از پایان مرحله مقدماتی و آغاز مرحله اول تشدید عملیات نظامی علیه متجاوزان در راستای انتخاب گزینه های استراتژیک علیه آنها خبر داد.

وی افزود که نیروهای نظامی و دستگاههای امنیتی و کمیته های مردمی به تلاشهای مداوم خود برای مقابله با تجاوز از طریق همه راههای قانونی ادامه خواهند داد، زیرا دفاع از سرزمین و نوامیس حق مشروعی است که از طرف خداوند به انسان اعطا شده و قوانین بشری نیز آن را تایید کرده اند.

لقمان اظهار داشت که مقابله با اشکال مختلف تجاوز ظالمانه به یمن که وارد ماه نهم خود شده در راستای یک مبارزه عظیم ملی است که دلاورمردان ارتش، نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی برای دفاع از کشور و حفظ امکانات آن به آن گام نهاده اند.

لقمان روز گذشته نیز با تأکید بر آمادگی نیروهای ارتش برای ورود به نجران در صورتی که تصمیم به آزادی آن گرفته شود، از عملیات گسترده در نجران و عسیر و جیزان با هدف توقف تجاوز به یمن و محاصره آن خبر داده بود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان