arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۶۳۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴

تلفات زنان عابر با لباس تیره در تصادفات + جدول

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تحليل آمار سازمان پزشكي قانوني ويژگي‌هاي تصادفات منجر به فوت در ايران مربوط به سال ۱۳۹۳ نشان می‌دهد که يكي از مسايلي كه موجب افزايش تصادفات مي‌شود كمبود ديد براي رانندگان به دليل تيره بودن رنگ لباس عابران پياده است. رابطه سه متغير تابعيت، جنسيت و سن با وضعيت لباس متوفيان گوياي تفاوت‌هاي آشكار در اين زمينه است.

نتايج جدول زیر نشان مي‌دهد ايراني‌ها به نسبت خيلي بيشتری از افغاني‌ها در تصادفات رانندگي با لباس‌هاي تيره كشته مي‌شوند که این نسبت حدود ۱.۷ برابر است. همچنین زنان عابر نيز بسيار بسيار بيشتر از مردان عابر با لباس‌هاي تيره تصادف كرده و كشته مي‌شوند. در ميان افراد متوفی برحسب سن نيز افراد مسن‌تر به نسبت بیشتری لباس‌هاي تيره‌تري به تن داشته‌اند در حالي كه كودكان و نوجوانان به طور معمول لباس‌هاي روشن به تن داشته‌اند. براي پيدا كردن اثرات تيرگي لباس بر ميزان مرگ‌ومير ناشي از تصادفات بهتر است كه رابطه رنگ لباس را با زمان تصادف برحسب جنسيت بررسي كنيم.
تلفات زنان عابر با لباس تیره در تصادفات + جدول


همان طور كه مشاهده مي‌شود، در حالي كه نسبت زنان متوفي با لباس تيره به لباس روشن ۲.۱۰ است. اين نسبت براي تصادفات روز ۱.۷۲، شب ۲.۵۴ و زمان‌هاي طلوع و غروب خورشيد ۴.۶۴ است، در حالي كه اين نسبت‌ها براي مردان به ترتيب ۰.۷۲، ۱.۰۷ و ۰.۸۶ است كه نشان‌دهنده تأثير شديد رنگ لباس تيره بر افزايش مرگ‌ومير ناشي از تصادفات براي بانوان در زمان‌هاي شب و بويژه در اوقات گرگ‌وميش است.

تلفات زنان عابر با لباس تیره در تصادفات + جدول


منبع: میزان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
4
10
باید بر لباس سیاه نوار شبرنگ بدوزند. خیلی موثر است. در ضمن خیلی راننده ها هم رانندگی با چراغ خاموش در شب را افتخار می دانند و این خود باعث تصادفات بسیار می شود.
ناشناس
|
Canada
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
1
12
جنسیت هیچ نقشی در تصادف ندارد مگر اینکه بگیم زنها چون لباس تیره تر و بلندتری می پوشند راننده دید خیلی کمتری نسبت به اونها داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
4
20
چادر سیاه
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
0
1
ايراد اين تحقيق اين است كه نسبت مردان تيره پوش به روشن پوش و همچنين زنان تيره پوش به زنان روشن پوش در جامعه مشخص نيست،به فرض اگر هشتاد درصد زنان در جامعه تيره بپوشند در نتيجه ميزان زنان تصادف كرده و تيره پوش هم در امار بالاتر مي رود
نظرات بینندگان