arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴

انتشار فیلمی جدید از یک داعشیِ مُرده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیش از یک ماه پس از آنکه پنتاگون خبر کشته شدن «دنیس کوسپرت» داعشی آلمانی را اعلام کرد، گروه تروریستی داعش فیلمی تبلیغاتی و جدید از این رپر سابق آلمانی منتشر کرده است.

به گزارش شفقنا، در این فیلم کوسپرت در حالی که بر روی نیمکت یک پارک در شهری نامشخص نشسته و در پس زمینه فیلم یک اسب زیبای سفید دیده می‌شود، داستان یک انتحاری دیگر آلمانی را تعریف می‌کند که به خاطر داعش خودش را منفجر کرد.

منظور کوسپرت مشخصاً مردی است که با نام جنگی «ابویاسر ال آلمانی» شناخته می‌شد. افزون بر آن، کوسپرت در این فیلم از پیروان آلمانی داعش می‌خواهد که به سوریه بیایند و خود را برای جهادی‌ها قربانی کنند و حملات انتحاری انجام دهند.

این در حالیست که در اواخر اکتبر «الیسا اسمیت» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا رسماً اعلام کرده بود که این مهم‌ترین چهره تبلیغاتی داعش یعنی دنیس کوسپرت در جریان یکی از حملات هوایی در نزدیکی شهر رقه در روز 16 اکتبر به هلاکت رسیده است.

هنوز مشخص نیست که این ویدئو چه زمانی تهیه شده است زیرا کوسپرت به حملات پاریس که توسط هواداران داعش انجام گرفت هیچ اشاره‌ای نمی‌کند و تنها از ابو یاسر ال آلمانی سخن می‌گوید که در آگوست 2014 کشته شد.

با این حال، مقام‌های آلمانی همچنان نسبت به تأیید خبر هلاکت کوسپرت تردید نشان می‌دهند زیرا ظاهراً در یک مکالمه شنود شدۀ تلفنی، صدایی شبیه به صدای کوسپرت شنیده شده است. این مکالمه در اواخر ماه اکتبر انجام گرفته است.
نظرات بینندگان