arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴

موگرینی: باید جنگ در سوریه تمام شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اورپا بر اهمیت پایان یافتن جنگ سوریه برای نابودی گروهک تروریستی داعش و حل بحران آوارگان تاکید کرد.

موگرینی در بیست و دومین نشست شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا (AGİT) که در بلگراد پایتخت صربستان برگزار شد، گفت: هماهنگی میان کشورهای اروپایی در زمینه مبارزه با تروریسم و پایان دادن به بحران آوارگان امری ضروری است و تحقق صلح و امنیت در اروپا تنها از طریق همکاری میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا محقق می شود.
 
 وی افزود: تروریسم تهدیدی واقعی علیه همه کشورها به شمار می رود و عملیات تروریستی اخیر در پاریس، آنکارا و استانبول و سرنگونی هواپیمای روسی در مصر حوادث تروریستی دردناکی به شمار می روند.
 
موگرینی با اشاره به بحران اوکراین گفت: تداوم آتش بس اقدامی مثبت است ولی قدرت های جهانی همچنان در این کشور حضور دارند و هنوز از این کشور خارج نشده اند.
 
از سوی دیگر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در این نشست حضور داشت، گفت: حملات هوایی به تنهایی برای نابودی داعش کافی نیست و باید نیروهای عربی و سوری فعالیت های خود را افزایش دهند.
 
وی از تمام کشورهایی که با داعش مبارزه می کنند، پافشاری و اراده برای نابودی تروریسم را خواستار شد و هر گونه قصد برای مذاکراه با گروه های تروریستی را رد کرد.
 
کری خواهان مبارزه روسیه و تمام طرف ها با تروریست ها شد و گفت: اگر میان ما هماهنگی باشد می توانیم این گروه ها را طی چند ماه نابود کنیم، همانطور که از طریق توافق سیاسی می توانیم در این زمینه هماهنگ باشیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان