arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴

مقامات افغانستان کشته شدن رهبر طالبان را تایید کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سخنگوی معاون اول ریاست جمهوری افغانستان مرگ ملا اختر محمد منصور، رهبر گروه طالبان در درگیری داخلی با اعضای این گروه را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری افغانی بخدی، بنا بر اطلاعات منتشر شده، ملا اختر محمد منصور، رهبر طالبان اخیرا پس از دیدار با ملا عبدالله سرحدی، یکی از مقامات پیشین طالبان در منزل وی در کویته پاکستان با یکدیگر ابتدا به صورت لفظی و سپس مسلحانه درگیر شده‌اند و در نتیجه این درگیری ملا عبدالله سرحدی کشته و ملا اختر زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

سلطان فیضی، سخنگوی عبدالرشید دوستوم، معاون اول رییس‌جمهور افغانستان در این باره گفت: براساس آخرین گزارش‌های دریافت شده، ملا منصور در بیمارستان جان داده است.

علاوه بر رسانه‌های افغان، خبرگزاری‌های اسپوتنیک و شینهوا نیز این خبر را تائید کرده‌اند. پیشتر برخی رسانه‌ها از قول منابع نزدیک به رهبر گروه طالبان، گزارش کردند که دست کم چهار محافظ ملا منصور نیز در این زد و خورد کشته شده‌اند.

این در حالی است که ذبیح الله مجاهد، به عنوان سخنگوی طالبان این خبرها را رد کرده و حتی وقوع چنین درگیری را تکذیب کرده است.

به گزارش خبرگزاری بخدی، برخی منابع دیگر که ارتباط مستقیم و نزدیک با ملا اختر محمد منصور دارند، درگیری در جلسه میان اعضای ارشد گروه طالبان در شهر کویته را تایید کرده‌اند.

این در حالی است که درگیری‌ها بین اعضای طالبان پس از مرگ ملا عمر در مرداد ماه بر سر انتخاب جانشین آغاز و با انتخاب ملا اختر منصور تشدید شد. پیش از این مقامات طالبانی نیز از تایید خبر مرگ رهبر پیشین خود اجتناب می‌کردند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان