arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۸۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴

جزییات تازه از دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع آگاه عربی اعلام کردند وزیران خارجه ایران و عربستان سعودی در نشستی که بیشتر از سه ساعت طول کشید، بسیاری از مسائل منطقه از جمله پرونده‌های سوریه و یمن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
 
«محمد جواد ظریف» و «عادل الجبیر» وزیران خارجه ایران و عربستان در 23 آبان‌ماه در حاشیه نشست وین 2، برای اولین بار به صورت دو جانبه با یکدیگر دیدار کردند.
 
در همین راستا، منابع سیاسی آگاه عربی به روزنامه لبنانی السفیر اعلام کردند، دیدار وزیران حارجه ایران و عربستان در حاشیه نشست وین 2 که با توافق قبلی مقام‌های دو کشور برگزار شد، بیش از سه ساعت طول کشید.
 
این منابع افزودند، طرفین در این نشست درخصوص پاره‌ای از مسائل منطقه و نیز روابط دوجانبه ایران و عربستان سعودی گفت‌وگو کردند.
 
به گفته این منابع، هرچند ظریف و الجبیر در این دیدار نتوانستند درخصوص بسیاری از مسائل مطرح شده به‌ویژه مسائل مربوط به بحران در یمن و سوریه به توافق برسند «ولی درخصوص ضرورت حل سیاسی بیشتر بحران‌ها و اینکه هیچ یک از کشورهای منطقه از خطر تروریسم در امان نیست»، توافق نظر داشتند.
 
این منابع عربی افزودند، ایرانی‌ها به همسایگان سعودی خود اطلاع دادند که حفظ ثبات منطقه خلیج‌فارس و به‌ویژه ثبات عربستان در راستای منافع ایران است زیرا ترکش‌های هرگونه بی‌ثباتی در منطقه در تمام این منطقه از جمله در ایران پراکنده خواهد شد.»
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
41
خبر خوبی بود، صحبت برای حل مسائل به جای درشت گوئی و افزایش کینه.
mona
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
15
درود بر ظریف
نظرات بینندگان